A márka születése óta készülnek nyitott tetős Ferrarik, és a legújabb a gyártó szerint az ötvenedik ilyen modell a sorban. A pályára szánt 488 Pista alapjára készült Spidert ott mutatták be, ahol a legtöbben fogják venni.
Mindig is az amerikaiak vásárolták a legnagyobb számban a nyitott tetős Ferrarikat, ezért nem véletlen, hogy a kaliforniai Pebble Beach-en mutatta be a legújabb kabrióját a maranellói márka. Még ha furcsán is hangzik, hogy az eleve versenypályára szánt, kiélezett 488 Pistából készült a napfényes autózásra való nyitott tetős változat.
De miért is fosztanák meg a nagyobb teljesítménytől azokat, akik Ferrariban süttetnék magukat? A 488 Pistában ugyanis a márka valaha készült legerősebb V8-asa dolgozik, és ezt kapta meg a Spider is. A 3,9 literes biturbó erőforrás teljesítményét a versenymotor mintájára 670-ről 720 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomaték 770 Nm.
A 488 Pista Spider ezzel 2,85 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, éppen annyi idő alatt, mint a fixtetős testvére. A végsebessége 340 km/óra.
Lehet, hogy nem ezzel érdemes támadni a versenypályát, de a tízküllős, 20 colos könnyűfém kerekek nagyszerűen mutatnak, és könnyebbek is a szériamodellénél. Mint ahogyan a szénszálas anyagból készült lökhárítók és légterelők, vagy a szintén karbonból készült ülésvázak, de még a Michelin abroncsok is kevesebbet nyomnak a mérlegen.
Még ha nem is törnek pályarekordra vele, a 488 Pista Spider keresett luxuscikk lesz a tengerentúlon, hiszen nyitott tetővel még feltűnőbben lehet megérkezni vele, mint a többi Ferrarival.