Elegánsan aranyló színe és tökéletes kupé sziluettje csak a kezdet, a Honda Legend Coupe érdekes technikája megmutatja, hogy milyen volt a japán luxus 1991-ben.

Fantasztikusan arányos a Honda Legend Coupe, amiről első pillantásra is látszik, hogy egy kényelmes és stílusos utazóautó. Ez az 1991-es arany kupé közel 130 ezer kilométerrel is olyan, mintha nem fogott volna rajta az idő.

Semmi túlzás nincs benne, mégis igazán nagy karakter a Honda Legend Coupe.

Egyszerű vonalai vannak, de mind tökéletes helyen. Lapos fényszórói és kis hűtőmaszkja van, mostanra egészen aprónak tűnő 15 colos felniken gurul a Honda nagy kupéja. Hátulját az amerikai modell esetében Acura logó, diszkrét dupla kipufogók és téglalap alakú hátsó lámpák zárják. Arany színe és króm ablakkeretei még veteránkorba érve is úgy csillognak, mint amikor először gurult ki a kaliforniai kereskedésből.

1990 októberében jelent meg a második generációs Legend, mely négyajtós limuzin és kétajtós kupé változatban volt elérhető. Érdekessége, hogy a gépházteteje alatt hosszában áll a 3,2 literes, V6-os benzinmotor (215 lóerő), hozzá csatlakozik az ötfokozatú manuális váltó (rendelhető volt automata is), mégis elsőkerék-hajtású.

Bézs bőrülései végtelenül hívogatóak, a kényelmüket elektromos állítás fokozza, a kabint pedig automata klíma temperálja.

Bronzos színezetű üvegeken keresztül lehet nézni a Legend Coupeból az elsuhanó tájat, a tetőablakon pedig jöhet be a friss levegő. Fabetétek, multikormány, tempomat és kazettás Bose rádió is van a fedélzeten, szóval minden, ami a kényelmes utazáshoz kell. Japánban az első autók között volt, melybe rendelhető volt a Electro Gyrocator nevű giroszkópos navigációs rendszer.

Makulátlan állapotban szinte hihetetlen, hogy ez az 1991-es Acura Legend Coupe már veteránnak számít. Olyan megbízható, kellően erős, igényes futóművű, elképesztően kényelmes és gyönyörű autó, amilyen kevés van.

Ez is érdekelhet:

Az álmok japán sportautója ez a fehér Honda NSX-R

Olyan, amilyen csak egy Honda NSX-R lehet, szóval tökéletes.

Kortalan tökéletesség a Honda NSX

Ez a valaha volt legjobb japán sportautó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csak egy elektromos autó, de ez több mint száz éves

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés