A Honda fejlődő piacoknak szánt kisautója már nem is annyira kicsi. A lépcsőshátú mellett már ötajtós változatban is készülő City legújabb generációja praktikus kompakt autó lenne, ha nálunk is forgalmaznák.

A City neve a nyolcvanas évek elején tűnt fel először a Honda kínálatában, a jópofa apróság az európai partokat már Jazz néven érte el. A japán márka azonban később ismét elővette a nevet, az akkor már praktikus egyterű formájával hódító Jazz csúnyácska lépcsőshátú testvérét kínálta City néven néhány országban, még nálunk is.

A lépcsőshátú kisautó második generációja (a képen kékben) már jóval mutatósabb lett, de nem maradt sokáig az európai kínálatban, a Honda levette a palettáról. Ázsiában és Dél-Amerikában azonban továbbra is kapható volt, mi több, új generációja jelent meg.

A legújabb Cityt már ötajtósként is kínálják, ami a Jazz és Civic árnyékában is érdekes ajánlat lehetne.
4,35 méteres hosszával a legújabb City már aligha nevezhető kisautónak, inkább a kompakt modellek ellenfele lehetne a piacon.

2,59 méteres tengelytávja ugyan nem nagyobb, mint a Jazznek, de a Honda tágas utasteret ígér, többek között a Jazzből ismert, moziszékek mintájára felhajtható hátsó ülésekkel és nagy csomagtartóval.

A City berendezése is a Jazz mintájára készült, a kormánykerék mögötti részben digitális, de hagyományos számlapokat mutató műszerek a HR-V-ből lehetnek ismerősek. A motorkínálat is józan, piactól függően az 1 literes, 122 lóerős háromhengeres, vagy az 1,5 literes, 126 lóerős szívó négyhengeres benzines kerül az orrába.

A legújabb Jazz és az idén érkező új Civic már csak hibridként kapható Európában, és a Honda elszánta magát arra, hogy a teljes európai kínálatát hibrid hajtásúra alakítja, ezért semmi esély a City bevezetésére felénk. Pedig a racionális kialakításával és egy jó árral a hasonlóan praktikus Fiat Tipo és Škoda Scala ellenfele lehetne belőle.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A jövő elektromos izomautóját mutatja meg a Dodge