Az autógyártás akadozása, az új és használt autók árának elképesztő emelkedése világjelenség. De hogy egy hétéves autó drágábban menjen el, mint amennyibe új kocsiként került, mégiscsak meglepő.

Sean Hollisterhez, a The Verge újságírójához házhoz jött a sztori, miután meghirdette hétéves autóját a neten. A Honda Jazz, pontosabban Honda Fit (az USA-ban ezen a néven fut a modell) keveset futott és soha semmilyen balesetnek nem volt részese, de amikor egy autókereskedő startup az eredeti vételárnál is magasabb összeget kínált érte, az azért meglepte a tulajdonost.

A Carvana egy olyan online használtautó-kereskedő vállalkozás, amelynek ármeghatározó algoritmusa emberi beavatkozás nélkül, kizárólag a piaci elemzések alapján kalkulálja ki a megajánlható vételárat és az eladási árat a kocsikra. A cég az USA leggyorsabban növekvő forgalmú autókereskedelmi vállalkozása, de elsősorban talán nem is erről ismeretes, hanem óriási használtautó-automatáiról:

A Carvana „meglátta” a sötétkék, hétéves Honda-hirdetést a neten és tett egy ajánlatot: 20 905 dollár. A kocsiért, amit Hollister 2014-ben 20 815 dollárért vett meg újonnan. Ez az ár ötezer dollárral magasabb volt, mint a második legjobb ajánlat; szintén egy online autópiaci startupé, a Vroomé.

A tulajdonos természetesen boldogan adta át a kocsit a kiérkező tréleresnek, de azért utánakérdezett a cégnél: biztos, hogy nem valami fura rendszerhiba történt, tényleg ennyit ér a hétéves Hondája? Oké, hogy a modellt utód nélkül kivonta az amerikai piacról a Honda, oké, hogy a kézi váltós kis kocsi exkluzív ritkaságnak számít a piacon és oké, hogy az autó teljesen hibátlan állapotban volt, de akkor is: hogy érhetett meg ennyit a felvásárló cégnek?

A Carvana humán képviselőjét is meglepte a hétévesen, kb. 40 ezer lefutott mérfölddel új áránál drágábban megvett kocsi története. De egy tippje azért volt arra, mi állhatott a látványosan jó árajánlat kiszámításának hátterében. Az algoritmusnak ugyanis feladata az is, hogy lehetőség szerint „tömje be” a cég kínálatában a réseket, vagyis ha pont ilyen Hondából pont nem tudott elég nagy választékot felmutatni a Carvana vevőinek, a normál árnál akár jóval magasabb ajánlatot is tehetett, csak hogy bővítse a cég választékát.

Végül a cég szóvivője is megerősítette: az árat jól számolta ki a rendszer, a Carvana igenis profittal tudta továbbadni a kocsit, de tény, hogy Hollister nagyon jó időben hirdette meg az autóját: az ilyesfajta hihetetlenül jó árak elérésének esélye a lassan azért helyreállni látszó amerikai autópiacon az eladók számára egyre csökken.

Nálunk szerencsére lehet új Jazzt kapni:

Minél többet vezeted, annál jobban szereted: új Honda Jazz

Viszont akármennyit vezeted, sosem fogod tudni megérteni, hogy miért kerül ilyen rettentő sok pénzbe.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés