A Hondától mindenki a cuki formájú, teljesen elektromos hajtású e-t várja a legjobban, de idén befut a japán márka másik kisautója, a kizárólag hibrid hajtással érkező Jazz is, aminek most elárulták néhány paraméterét.

A Jazz hagyományosan az egyik legtágasabb, legpraktikusabb kisautó a piacon, és nem lesz ez másként az idén érkező vadonatúj generációnál sem. A Honda kisautója azonban már csak hibrid változatban lesz kapható, és pár hónappal az után, hogy megmutatták a formáját, most néhány részletet is elárultak róla.

Nem először készül hibrid Jazz, de az újdonság mindenben eltér attól, amit korábban ismertünk.

A CR-V-hez hasonlóan az esetek többségében itt is az elektromotor hajtja a kerekeket 109 lóerővel és 253 Nm nyomatékkal. Az 1,5 literes, benzines szívómotor egy generátoron át tölti a lítiumion akkumulátort, és csak autópálya-sebességél hajtja közvetlen a kerekeket.

Az eredmény 9,4 másodperces gyorsulás százra, és ami igazán lényeges, 4,5 literes átlagfogyasztás

már az újabb, a valósághoz közelebb álló WLTP szabvány szerint. A megoldás a Honda szerint simább gyorsulást eredményez, és még többet mehet tisztán elektromosan a Jazz, ami divatos crossover változatban is kapható lesz Crosstar néven.

A Jazz közben megmarad praktikus kisautónak, alapesetben 298 literes csomagtartóval,

ami a hátsó ülések síkba döntésével 1203 literesre növelhető. A hátsó ülések továbbra is felhajthatók, mint egy moziszék, a letisztult műszerfalra pedig a Honda legújabb infotainment rendszere kerül okostelefon-tükrözéssel és fedélzeti wifivel.

Ez is érdekelhet:

Nyugalom és csend* – Honda CR-V hibrid 4WD

Kipróbáltuk a CR-V-kínálat csúcsát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés