A Hondától mindenki a cuki formájú, teljesen elektromos hajtású e-t várja a legjobban, de idén befut a japán márka másik kisautója, a kizárólag hibrid hajtással érkező Jazz is, aminek most elárulták néhány paraméterét.
A Jazz hagyományosan az egyik legtágasabb, legpraktikusabb kisautó a piacon, és nem lesz ez másként az idén érkező vadonatúj generációnál sem. A Honda kisautója azonban már csak hibrid változatban lesz kapható, és pár hónappal az után, hogy megmutatták a formáját, most néhány részletet is elárultak róla.
Nem először készül hibrid Jazz, de az újdonság mindenben eltér attól, amit korábban ismertünk.
A CR-V-hez hasonlóan az esetek többségében itt is az elektromotor hajtja a kerekeket 109 lóerővel és 253 Nm nyomatékkal. Az 1,5 literes, benzines szívómotor egy generátoron át tölti a lítiumion akkumulátort, és csak autópálya-sebességél hajtja közvetlen a kerekeket.
Az eredmény 9,4 másodperces gyorsulás százra, és ami igazán lényeges, 4,5 literes átlagfogyasztás
már az újabb, a valósághoz közelebb álló WLTP szabvány szerint. A megoldás a Honda szerint simább gyorsulást eredményez, és még többet mehet tisztán elektromosan a Jazz, ami divatos crossover változatban is kapható lesz Crosstar néven.
A Jazz közben megmarad praktikus kisautónak, alapesetben 298 literes csomagtartóval,
ami a hátsó ülések síkba döntésével 1203 literesre növelhető. A hátsó ülések továbbra is felhajthatók, mint egy moziszék, a letisztult műszerfalra pedig a Honda legújabb infotainment rendszere kerül okostelefon-tükrözéssel és fedélzeti wifivel.