A közművek felújításával indul a mogyoródi versenypálya teljes újjászületése, amire azért van szükség, hogy továbbra is otthont adhasson a Formula–1-es futamoknak, és akár a gyorsasági motoros vb versenyeinek is.
1986-ban rendezték meg az első magyar nagydíjat a Hungaroringen, és bár az évtizedek alatt folyamatosan újították, többek között 2016-ban a teljes nyomvonalon vadonatúj aszfaltréteget fektettek le, nem halogatható tovább a pálya épületeinek teljes felújítása. A most bejelentett program értelmében 2026-ra teljesen megújul a Hungaroring.
A magyar nagydíj a nézők számára a legolcsóbb futam a Formula–1-es naptárban, ezért továbbra is óriási az érdeklődés iránta, az idei, július 23-i vasárnapi versenyre például már decemberben minden jegy elkelt. A Super Gold és a Gold 3 tribün között ezért Pit Exit néven új lelátót építenek, ahol kétezer ember szurkolhat majd.
Így rövidült le, majd nőtt meg a Hungaroring
1985. október 1-jén kezdték el építeni a Hungaroringet, és rekordidő, nyolc hónap alatt készült el az első Formula–1-es pályaként a vasfüggöny mögött. Kétszer építették át, először 1989-ben, amikor kivették a hármas sikánt, majd 2003-ban, amikor a célegyenes utáni 1-es és 12-es kanyart lejjebb helyezték, és hosszabb egyenest építettek helyette. A pálya hossza előbb 4014 méterről 3975 méterre csökkent, majd 2003-ban érte el a mostani hosszúságát, a 4381 métert.
A munkák a közművek felújításával kezdődtek meg, ez a vezetékrendszer a tervek szerint újabb negyven-ötven évre kiszolgálja majd a Hungaroringet. A fejlesztés során a paddockban található főépület, a mögötte lévő depó, valamint a célegyenesben lévő fedett lelátó és a főbejárati porta épül újjá, ezeket láthatod a látványterveken.
2025-ben átmeneti állapotban adhat otthont a Magyar Nagydíjnak a Hungaroring, de 2026-ban már a teljesen megújult pályán száguldhat a Formula–1 mezőnye.
Jelenleg csak 2026-ig van érvényes szerződése a mogyoródi pályának a száguldó cirkusz rendezésére, a hosszabbítás feltétele pedig éppen ezeknek a fejlesztéseknek a megvalósítása.
Ha minden jól megy, akkor az ezt követő időszakra 2027-től 2032-ig hosszabbíthat szerződést a Hungaroring, és egy további ötéves opcióra is lehetőség lesz, ezzel Európában nekünk lesz a leghosszabb megállapodásunk. Azt is vizsgálják, hogyan lehet úgy felújítani a pályát, hogy gyorsasági motoros világbajnokságot is lehessen rajta rendezni.
Ez is érdekelhet: