Mindenkit meglepett a Hyundai, amikor a motorsport-részlege a termetes Ioniq 5-ből is képes volt igazi sportmodellt faragni. Az elektromos autót most még tovább reszelték, hogy a Pikes Peak hegyi felfutót vegyék be vele.

Még nem vezettük, de eddig csupa jót hallottunk az Ioniq 5 N-ről, amit a Hyundai motorsport-részlegén dolgozó megszállott mérnökök faragtak elképesztő sportmodellé. Nem is álltak meg ennyinél, hiszen a koreai márka a legendás Pikes Peak hegyi felfutót nézte ki következő meghódítandó célul, ehhez pedig tovább reszelték az autót.

Az új TA Spec változat a Time Attack rövidítése után kapta a nevét, és minden részletét arra dolgozták ki, hogy minél gyorsabb legyen a Pikes Peak aszfaltos pályáján.

Már az utcai modell 650 lóerős csúcsteljesítménye is lehengerlő, de a hátsó elektromotor teljesítményét 37 lóerővel növelték, így az Ioniq 5 N már 687 lóerővel támadhat a futamon.

Mást is igazítottak rajta, például új lengéscsillapítókat, a motorsportból származó fékeket, 18 colos Yokohama slick abroncsokat, és – amint az a képeken is látszik – óriási leszorítóerőt adó szárnykészletet szereltek fel. A biztonság kedvéért Recaro versenyülés, hatpontos Sabelt öv, bukókeret és tűzoltó készülék is került a pályagépbe.

A mérnökök felerősítették az Ioniq 5 N mesterséges hangját is, egyrészt több visszajelzést adva a pilótának, másrészt ezzel helyettesítették az elektromos versenyautókhoz egyébként kötelező szirénát. A két autót Robin Shute, a Pikes Peak négyszeres győztese, valamint Dani Sordo, a Hyundai rali-világbajnoki pilótája vezeti majd.

A legendás amerikai versenyre idén június 23-án kerül sor, a húsz kilométer hosszú pálya 156 kanyarral kúszik fel a Pikes Peak csúcsára, miközben gyorsan változó időjárással és a szokatlanul nagy magassággal is számolni kell. Nem ez lesz a Hyundai első rajtja, Rhys Millen már 2012-ben pályacsúcsot autózott egy Genesis Coupéval.

Ez is érdekelhet:

Mindent bevet a Hyundai Ioniq 5 N

Feltűnő, erős, gyors, és elektromos.

Mindent megkapott a katalógusból ez a Hyundai Ioniq 5 N

Nem elég, hogy 650 lóerős, még úgy is néz ki, hogy ez látsszon rajta.

A Ford egy elektromos Transittal dönthet rekordot a Pikes Peaken

Rendesen átdolgozták a Transitot a legendás hegyi felfutóra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés