Még csak három éve kapható, máris megújult a Hyundai karakteres formájú elektromos autója. Nem neveznénk ráncfelvarrásnak, de fontos részleteken változtatott a koreai gyártó, például végre hátsó ablaktörlőt tett az Ioniq 5-re.

Karakteres formájával és elképesztő részleteivel az Ioniq 5 akkor is felkeltette volna a figyelmet, ha egyébként nem lenne kiváló elektromos autó is. 2021-ben jelent meg, és bár még korainak mondanánk a ráncfelvarrást, hiszen a formáját nagyon eltalálták, most mégis talált egy tucatnyi dolgot, amin változtatni tudott a Hyundai.

2021-ben ebben a formában került gyártásba az Ioniq 5, még nem volt szüksége ráncfelvarrásra
Hátsó ablaktörlő nélkül nyilván szebb és futurisztikusabb, de kiderült, hogy kell az a lapát az ablakra
A legjelentősebb ezek közül alighanem az, hogy végre hátsó ablaktörlő került az Ioniq 5-re.

A Hyundai eredetileg azért hagyta le, mert állításuk szerint az autó aerodinamikája egyébként is tisztán tartotta a hátsó szélvédőt, de a gyakorlat igazolta, hogy ez nem mindig volt igaz, álló helyzetben is lehetett koszos vagy vizes az ablak.

Más téren nem változik sokat az Ioniq 5, csak nagyítóval lehet észrevenni, hogy újak az első és hátsó lökhárítók, amitől a karosszéria hossza is nőtt két centivel, 4,66 méterre. Nagyobb a hátsó légterelő, és a kínálat újdonsága az N Line változat, ami

az Ioniq 5 N stílusában rajzolt lökhárítókat, küszöböket, 20 colos kerekeket, sportkormányt és sportüléseket kapott.
A műszaki tartalom főleg abban változik, hogy a 77 kilowattórás akkumulátort 84-esre cserélték,

de hogy ennek milyen hatása van a hatótávra, azt egyelőre nem árulta el a Hyundai. A belső térben áthelyezték a vezeték nélküli telefontöltőt, megújult az infotainment, és egy gyorsgombbal egyszerűen kikapcsolhatók lesznek a nem kellő vezetési segédek.

Számtalan részletében tették még jobb autóvá az Ioniq 5-öt, például megerősítették a karosszéria szerkezetét a nagyobb merevség és jobb biztonság érdekében, fokozták a zajszigetelést, javították a felfüggesztés csillapítását. A kormánykeréken világító pixeleket is megkapja az Ioniq 5, de a szintén

az Ioniq 6-ban látott kamerás tükröt még nem biztos, hogy bevezetik az európai piacra.

Ez is érdekelhet:

Mintha véletlenül gyártásba küldtek volna egy tanulmányautót – Hyundai Ioniq 5-teszt

Pedig a tanulmányautó még durvább volt. Panaszra így sincs okunk, főleg, ha az összkerekes, 72,6 kWh kapacitású csúcsváltozatot járathatjuk meg.

Mindent bevet a Hyundai Ioniq 5 N

Feltűnő, erős, gyors, és elektromos.

A jövő lehet ennyire dögös is! – Hyundai Ioniq 6 AWD

Akkora jelenség az úton az Ioniq 6, hogy lehetetlen nem addig bámulni, amíg el nem tűnik a horizonton.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában