Hatalmas fejlődésen mentek keresztül az elektromos autók és a töltőhálózat is, mégis sokak félelme pontosan az, mint az okostelefonoknál, tehát a korai lemerülés. A Hyundai Ioniq 6 azonban bebizonyítja, hogy nem kell töltőponttól töltőpontig élni vele.

Már csak azért is nagyon kedves látvány a Hyundai Ioniq 6, mert a koreaiak merik egymástól eltérő formákkal színesíteni a palettát. A '80-as évek hangulatát hozó, nappalira emlékeztető belterű, szögletes Ioniq 5 hibátlan ellenpontja az Ioniq 6.

Csepp alakú karosszériájába simulnak a kilincsek és a külső tükrök helyett is kamerák figyelnek hátrafelé. Hátulja pedig leginkább egy kivasalt Porschéra hasonlít, nyitott hátsó szárnnyal.

Első pillantásra is áramvonalas, letisztult elektromos szedán, mely 0,21-es légellenállási együtthatójával a szélcsatorna bajnoka.

800 V-os rendszere miatt 15 perc alatt akár 351 kilométeres hatótávot is magába tud szívni a töltőponton, 10-ről 80%-ra pedig kevesebb mint 20 perc alatt töltődik fel. A V2L technológiával pedig más fogyasztókat is működtethetünk az Ioniq 6-ról.

Korábban már elárulták, hogy a legnagyobb hatótávú modelljük több mint 600 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, de most a teljes paletta adatait mutatta meg a Hyundai.

Innen pedig kiderül, hogy már az 53 kWh-s akksival szerelt változat is 428 km-es hatótávot és remek, 13,9 kWh/100 km-es fogyasztást ígér.

77,4 kWh-s akksival a hátsókerekes változat 614 kilométeres hatótávot és 14,3 kWh/100 km-es fogyasztás tud. Ugyanez a változat 18-as helyett 20 colos kerékkel már csak 545 km-t megy el egy töltéssel. Kétmotoros, tehát összkerékhajtású változatai kerékmérettől függően 519-583 kilométert tudnak két töltés között.

Ezek a WLTP szerinti adatok, azonban a valósághoz közelebb álló EPA szerint is bőven 500 kilométer feletti hatótávot tudnak majd az Ioniq 6 leghatékonyabb változatai.

Ez is érdekelhet:

610 kilométeres hatótávval jön az új Hyundai Ioniq 6

Részletek is kiderültek az áramvonalas szedánról.

Mintha véletlenül gyártásba küldtek volna egy tanulmányautót – Hyundai Ioniq 5-teszt

Pedig a tanulmányautó még durvább volt. Panaszra így sincs okunk, főleg, ha az összkerekes, 72,6 kWh kapacitású csúcsváltozatot járathatjuk meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában