A Sonata egykor a Hyundai európai kínálatának is része volt, aztán a középkategóriás szedánt felváltotta az i40. A típus továbbra is kapható, és népszerű is az Egyesült Államokban, a legújabb szériája pedig elég egyedi formájú lesz.
Ismerős lehet a Hyundai Sonata neve, a kétezres évek közepéig nálunk is ezen a néven lehetett kapni a koreai márka középkategóriását. Több furcsa formájú kiadása után, amikor legutóbb láttuk a kereskedésekben, akkor így nézett ki:
A Sonata helyére aztán megérkezett a lendületes dizájnú i40, és azóta is azt kínálja nekünk a Hyundai a Mondeo, az Insignia és a Passat ellenfeleként. De a Sonata is tovább élt a hazájában, Dél-Koreában, valamint az Egyesült Államokban, ahol a Toyota Camry és a Honda Accord után a harmadik legnépszerűbb középkategóriás szedán lett.
Most a Hyundai bemutatta a Sonata nyolcadik generációját, és elég emlékezetes formát alkotott hozzá.
Az újdonság jóval nagyobb is, mint amit a kategóriában megszoktunk, a 4,77 méter hosszú i40-hez képest 4,9 méter hosszú lett, a tengelytávja 2,84 méteres. A formája pedig elég fantáziadús lett a motorháztetőbe hajló menetfénnyel, a kupés tetővel és a hátsó fénycsíkkal.
A kupéformájú Sonata nálunk akár a Volkswagen Arteon ellenfele is lehetne, de egyelőre nem tudni, hogy Európában is forgalmazzák-e majd.
A méretes érintőképernyővel, elegáns váltógombokkal és Bose hifivel szerelt újdonságot április közepén New Yorkban is bemutatják, és a képek alapján szívesen látnánk mifelénk is.