A formájával ugyan a Hummerre emlékeztet, és ahhoz hasonlóan katonai megrendelésre született, de a Toyota hatalmas terepjárója minden másban különbözik az amerikai társától. A Mega Cruiser paraméterei elképesztők.
Ha azt hiszed, hogy a Land Cruiser nagy, akkor nézd meg ezt a Toyotát! A kilencvenes években a japán katonaság megbízásából építették ezt a jókora járművet, ami a hagyományos terepjáróknál jobb terepképességű és sokkal masszívabb volt, bevetették csapatszállításra, vontatásra és fegyverzet szállítására egyaránt.
A formája a Hummerre emlékeztet, de itt véget is érnek a hasonlóságok,
a Toyota ugyanis teljesen egyedi technikát tervezett a Mega Cruiser számára. Az összkerékhajtású, portálhidas terepjárót elöl és hátul is önzáró, középen pedig zárható differenciálművel szerelték, a hátsókerék-kormányzással akkora körön megfordult, mint egy személyautó.
A Mega Cruiser méretei elképesztők, és ez már a képeken is látszik.
A Toyota óriása 5,1 méter hosszú, 2,17 méter széles és 2,08 méter magas, a gumiabroncsok átmérője 37 col, és a 42 centiméteres hasmagasság is jóval nagyobb bármely terepjáróénál. Olyan széles az autó, hogy elöl három, hátul két ablaktörlő kell az üvegek tisztításához.
A katonai változatból háromezer példány készült, ezen kívül a rendőrség, a tűzoltóság és mentőalakulatok is kaptak belőle, és a Toyota néhány tucat utcai változatot is gyártott, ami mára igazi ritkaságnak számít.
A polgári modell belső tere sem szokványos, a második üléssorban négyen ülhettek, ez az autó hatszemélyes.
A motorja 4,1 literes, négyhengeres turbódízel, aminek a teljesítményét az évek során 136-ról 153 lóerőre, a nyomatékát 290-ről 382 Nm-re növelték, ezzel már megbirkózott a menetkészen 2,9 tonnás járművel. A Mega Cruiser új korában nem volt olcsó,
az árából három Land Cruiser vagy Supra is kijött, és ma is szép összeget kérnek érte, ha eladósorba kerül.