Nem mondhatnánk, hogy Alain Cohen a csalódottsága miatt lemondott volna a Tesláról, mert hármat is vett egymás után, de megunta a sorozatos hibákat és a szerviz tehetetlenségét. Mint mondja, továbbra is hisz az autóban, de pert indított a Tesla ellen, hogy mások jobban járjanak nála.

Alain Cohen kétségkívül a Tesla egyik legnagyobb rajongója, és egyben a legkorábbi is, hiszen a milliárdos vállalkozó már akkor vett Teslát, amikor még nem sokan figyeltek fel a cégre. 892-edikként vette meg a Roadstert, a márka első termékét, és bár háromszor is motort kellett benne cserélni, nem azt tette, amire a leginkább számítottunk volna. Hanem vett még két Tesla Model S-t, és két testvére is az ő tanácsára választotta ezt a típust. 400 ezer dollárt költött összesen Teslákra, mert hitt bennük, de kezdi elveszteni a lelkesedését a márkával kapcsolatban.

Mi a baja a Teslával?

Nem kérdés, hogy újra Teslát választana, mert magát az autót fantasztikusnak tartja, de mint mondja, a márka elvesztette az irányt, és csak a fejlesztésekre koncentrál ahelyett, hogy megtartaná a régi ügyfeleit, akiknek a segítségével és kezdeti bizalmával ilyen magasra jutott. Cohen több problémával is küzdött a Model S-ével, de a szerviz hozzáállása miatt, és azért, mert javítás közben kárt is okoztak az autójában, végül pert indított a Teslával szemben.

Nem azért perel, hogy visszakapja a pénzét, hiszen az ügy várhatóan többe fog kerülni neki, hanem azért, hogy mások ne járjanak úgy, mint ő, és a márka visszataláljon arra az útra, amelyen elindult.

Mi történt Cohen Teslájával?

A harmadik Teslájának hátsó ülése felől szokatlan zajok jöttek, ezért szervizbe vitte, ahol a javítás közben kilyukasztották a bőrülését. A szervizben őszinték voltak, elismerték, ami történt. Nem tűnt nagy problémának, a cég írásban is megígérte, hogy díjmentesen kicserélik az ülést. 11 hónapja azonban még mindig nem történt előrelépés az ügyben, ráadásul a zörgés is megmaradt. De nem ez az egyetlen gondja a Teslával, hiszen a Bluetooth kihangosító sem működik rendesen, rendszerint szétkapcsol, és időnként az autón kívülre hangosítja ki a beszélgetést, ami nem túl menő.

De ezek csak apróságok, nem?

Lehet, de a Model S-sel ennél komolyabb gondja is akadt Cohennek. Például amikor az egyik este nem volt hajlandó elindulni. A műszerfal sötét maradt, semmire nem reagált az autó, a férfi fél órát töltött a próbálkozással. De ennél is meglepőbb volt, amikor egy szenzor hibája miatt egyszer menet közben azt érzékelte a kocsi, hogy mínusz 40 Celsius fok van, és leállította az autót, szerencsére nem nagy tempónál, hanem csak a városban.

Cohen szerint az autó fedélzeti rendszerét elég gyakran újra kell indítani, akárcsak a lefagyott számítógépeket.

Mit mondanak erre a Teslánál?

Cohen szerint a Teslánál nem foglalkoznak vele érdemben, és amikor már nem válaszoltak a leveleire és nem hívták vissza, akkor döntött úgy, hogy perre viszi az ügyet. Közben a Tesla egy közleményt is kiadott a férfi panaszával kapcsolatban, amiben leírják, hogy minden ügyféllel egyformán bánnak és mindenkinek a gondjaival egyformán foglalkoznak, ezért az ő problémáit is többnyire megoldották már. Mint írják, éppen Cohen nem hajlandó az autót a szervizbe vinni üléscserére, a Bluetooth kihangosító pedig úgy működik, ahogyan működnie kell.

Nem látom át, most akkor kinek van igaza?

Nehéz igazságot tenni az ügyben, főleg azért, mert még a bíróságon sem döntöttek arról, kinek van igaza. Mindenesetre Alain Cohen panasza érdekes dologra világít rá, arra, hogy egy olyan nagy és népszerű márkának, mint amilyen a Tesla, sem szabad megfeledkeznie az ügyfeleiről, és bár büszkeségre adnak okot az önvezető autózás fejlesztése terén elért eredmények és a Model 3 iránti óriási érdeklődés, az ügyfelek problémáinak kezelése is legalább olyan fontos. Ha ezen a téren is szemléletet vált a Tesla, akkor tényleg mindenben példát mutathat az autógyártó-mamutoknak.

(via)

És ezt olvastad már?
Az ötvenes évek versenyautóját idézi az Aston Martin különkiadása