Becsapós a dolog, mert első blikkre nem sokat változna a különbség, közben meg mégis.

Öt futam van hátra még a 2021-es Forma–1-es idényből, Max Verstappen pedig vezeti a világbajnoki tabellát, előnye 12 pont a címvédő Lewis Hamiltonnal szemben:

Ez az előny elég karcsúnak tűnik, tekintve, hogy a maradék öt futamon még maximálisan 133 pont gyűjthető, és persze az sem elhanyagolható tényező, hogy a hétszeres világbajnok liheg a holland nyakán.

* Így néz ki a 133 pontos matek: 5x25 pont a futamgyőzelemért + 5x1 pont a leggyorsabb körért + 3 pont az utolsó, brazíliai sprintfutam győzelméért.

Ennek kapcsán írta meg a Vezess, hogy a motorsport-total.com eljátszott a gondolattal, mi lenne, ha nem az aktuális pontrendszer** szerint számolnák a világbajnoki pontokat, hanem mondjuk a 90-es években használt alapján, ami úgy néz ki, hogy csak az első hat helyezett kap pontot 10-6-4-3-2-1-es elosztásban.

** Az F1 pontrendszere folyamatosan módosult az idők során, a jelenlegi változata 2010 óta van érvényben, aminek alapján az első tíz helyezett kap pontot: 25-18-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1 elosztásban, ugyanakkor 2019 óta már a leggyorsabb kört teljesítő pilóta is kap egy extra pontot, amennyiben az első tízben végez.

Ennek megfelelően Verstappennek 110 pontja lenne a jelenlegi 287,5 pontja helyett, míg Hamiltonnak 95 a mostani 275,5 helyett. Első blikkre nem sokkal lenne nagyobb a holland előnye, de ha jobban megnézzük, azért mégis jelentős különbségnek számítana, ugyanis a mostani 12 pontos fór fél futamgyőzelemmel ér fel, míg a 90-es években ez a 15 pontos előny másfél futamgyőzelmet jelente – a konstruktőröknél egyébként a Red Bull vezetne 3 ponttal a Mercedes előtt (148 vs. 145).

Eközben...

(Fotó: formula1.com)

És ezt olvastad már?
Hallanod kell, hogyan szól a Forma–1-es motorral szerelt szupersportautó