Kicsi, könnyű, turbómotoros és összkerékhajtású az Isuzu Impulse RS Turbo, mely szinte ismeretlen autó, pedig imádnivaló kis kupé.

Tagadhatatlanul van egy varázsa a japán autóknak, ami bőven túlmutat a tartósságon és az alacsony fogyasztáson. Különösen a kilencvenes évek környékén csodálatos élményautókat adtak a világnak, de a legfinomabb falatokat mindig megtartották maguknak. Szerencsére az Isuzu Impulse RS Turbo nem maradt japán belpiacos különlegesség, mégsem lett igazán népszerű, pedig bőven van miért szeretni.

Hosszú első túlnyúlása van, üvegház jellegű kabinja és hamar véget érő feneke, de a kicsit esetlen arányaitól csak érdekesebb.

Amikor végéhez közeledett a Chevrolet Spectrum élete, akkor a General Motors újra megbízta az Isuzut, hogy készítsék el a sportosabb fazonú utódját, ez lett végül az elsőkerekes Lotus Elanhoz túlzottan is közel álló Storm. Shiro Nakamura formatervező úgy gondolta, hogy egy dinamizmust sugalló kupéra az Isuzunak is szüksége van, ezért elkészült az űrkapuszula utasterű Impulse. Elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros futóműve van, különlegessége a Nishiboric nevű passzív összkerék-kormányzás. Az autót már 1989-ben bemutatták, de a munkaerőhiány miatt csak 1990 márciusában került gyártásba.

Szépen szaladt a 130 lóerős, dupla vezérműtengelyes szívómotorral is az 1,1 tonnás Impulse XS, de 1991-ben emelték a tétet és bemutatták az összkerékhajtású RS Turbót. Ebben az 1,6 literes, négyhengeres turbómotor 160 lóerős és 203 Nm nyomatéka van, hátul pedig viszkós differenciálműve. Az izmosabb motorral és a négy hajtott kerékkel az autó súlya nagyjából 100 kilogrammal lett nehezebb.

Nem volt átütő siker az Impulse, a Stylusszal együtt nagyjából 13 ezer darab készült belőle összesen.

Minden adott volt a sikerhez, hiszen a kis autó és az erős motor kombinációja mindig jó recept az élményautóhoz. Mivel ekkoriban a Isuzu felét birtokló General Motorshoz tartozott a Lotus is, akik az Impulse felfüggesztésének finomhangolásáért voltak felelősek. Így kerültek keményebb lengéscsillapítók és lágyabb rugók az autóba, a vezethetőség tehát éppen olyan volt, amilyennek lennie kellett.

Nem sokáig tudott bizonyítani az Isuzu Impulse, mert idő közben kipukkant a japán gazdasági buborék, az emelkedő károsanyag-kibocsátási és ütközésbiztonsági követelmények pedig hamar elkezdték szorongatni az autót. Nem segítette az életben maradást a General Motors belső politikája sem, ezért megszűnt a gyártása.

Büszkén hordja magán a Lotus, az AWD és a Turbo feliratokat is az Isuzu Impulse.

Gömbölyded formája tökéletesen passzol a korszak trendjéhez, még feketében is látványos autó a kis kupé Impulse. Vagány a dupla kerek fényszórók felett kinyíló szemöldök és a rengeteg üvegfelület a kabin körül, a rejtett kilincstől pedig letisztult az autó profilja. Utasterében a vezető köré csoportosított gombok, az egyértelműen kilencvenes évekre emlékeztető kárpitozás és az equalizeres hifi adja meg az alaphangulatot.

Ez az 1991-es autó egyike a nagyjából hatszáz darab Impulse RS Turbónak, mely kifejezetten az amerikai piacra készült. Klíma, elektromos ablakok és még tempomat is van benne, de sokat nem használták, hiszen az autóban is csak 43 500 kilométernyi mérföld van.

Ez is érdekelhet:

Egyenesen 1992-be visz ez a gyönyörű Volkswagen Corrado VR6

Egyszerűen csodálatos ez a bordó hathengeres Corrado.

Téli olimpiára készítették fel 1992-ben ezt a V6-os Renault 25-öst

Jean-Claude Killy többszörös világbajnok és háromszoros olimpiai bajnok használta a hathengeres Renault-t.

Kortalan luxuslimuzin ez az 1991-es Mercedes 600 SEL

Egy korszak meghatározó autója a Bálna, mely mostanra nagyszerű veterán.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában