Tökéletes formában van ez a bordó Corrado VR6, és éppen ezért annyira különleges ez az 1992-es Volkswagen.

Hatalmas árnyékot vetett a Volkswagen Golf elsöprő sikere a sportosabb fazonú Sciroccóra, de az első generációból így is elfogyott több mint félmillió példány, ezt a népszerűséget viszont nem tudta megismételni a második felvonás. A Volkswagennél úgy döntöttek, hogy a komolyabb Corrado majd megmutatja, milyen csúcsmodellt lehet összerakni a polcon lévő alkatrészekből.

Egyszerű vonalakkal rajzolt elképesztően dögös autót a Corradót tervező Herbert Schäfer.

Határozott egyeneseivel és letisztult felületeivel tökéletesen illeszkedett a Volkswagenek közé a háromajtós modell. Mégis van benne valami igazán különleges, hiszen az arányai, a finoman hullámzó övvonala, a vastag hátsó tetőoszlop és a hathengeres változatok kiszélesített kerékjáratai éppen annyit tettek hozzá, hogy igazán sportos kiállása legyen az osnabrücki Karmann üzemében készülő autónak.

Műszaki alapjai a kettes Golftól és a Jettától származnak, a Corrado ugyanarra az A2-es platformra épül, a négyhengeres változatoknak még az első segédváza is megegyezik. A VR6-os esetében azonban szükség volt a szélesebb sárvédőkre és az új gépháztetőre, valamint a frissebb A3-as platform elemeire. Különlegessége a 100 km/órás sebesség felett automatikusan kiemelkedő hátsó szárny.

Több mint három évtized alatt csak 24 ezer kilométert futott ez a bordó Corrado VR6.

Tagadhatatlanul gyűjtői darabbá érett a szinte még újnak mondható Volkswagen, ami már az állapotán is látszik. Az eredetileg Németországban eladott, majd 2024-ben Amerikába importált autón a formához remekül illő bordó fényezés kifogástalan állapotban van, gyönyörűen mutatnak alatta az ezüst BBS felnik, az utasterében pedig néhol még a gyári fóliába van csomagolva.

1992-ben két új motort mutattak be a Volkswagen Corradóhoz, melyek közül az egyik az a 2,9 literes, VR6-os benzines volt, ami ebben az autóban is van. A szűk hengerszögű hathengeres 190 lóerőt ad le 5800-as fordulaton és 245 Nm nyomatéka van. Ezzel a Corrado VR6 nagyjából hét másodperc alatt zavarja le a százas sprintet, a végsebessége pedig 230 km/óra.

Ez is érdekelhet:

Könnyű megkívánni ezt a piros Volkswagen Sciroccót

Nem eredeti, de nagyon okosan tuningolt autó ez az öreg Scirocco.

75 lóerővel is repül a fantasztikus Citroën CX

Ma a kihalás szélén van a dízel limuzin műfaja, de a 70-es évek végén még épp csak felfedezték az előnyeit.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Harmincegy éve nő vezeti Budapest legnépszerűbb, sokat látott sztriptízbárját – A nagy Marilyn-sztori a Playeren

Sportosabb kupé lett a frissített 2-es BMW

Megújult a BMW legjobb sportkupéja, már 480 lóerős az M2-es

További cikkeink a témában