Tökéletes formában van ez a bordó Corrado VR6, és éppen ezért annyira különleges ez az 1992-es Volkswagen.
Hatalmas árnyékot vetett a Volkswagen Golf elsöprő sikere a sportosabb fazonú Sciroccóra, de az első generációból így is elfogyott több mint félmillió példány, ezt a népszerűséget viszont nem tudta megismételni a második felvonás. A Volkswagennél úgy döntöttek, hogy a komolyabb Corrado majd megmutatja, milyen csúcsmodellt lehet összerakni a polcon lévő alkatrészekből.
Egyszerű vonalakkal rajzolt elképesztően dögös autót a Corradót tervező Herbert Schäfer.
Határozott egyeneseivel és letisztult felületeivel tökéletesen illeszkedett a Volkswagenek közé a háromajtós modell. Mégis van benne valami igazán különleges, hiszen az arányai, a finoman hullámzó övvonala, a vastag hátsó tetőoszlop és a hathengeres változatok kiszélesített kerékjáratai éppen annyit tettek hozzá, hogy igazán sportos kiállása legyen az osnabrücki Karmann üzemében készülő autónak.
Műszaki alapjai a kettes Golftól és a Jettától származnak, a Corrado ugyanarra az A2-es platformra épül, a négyhengeres változatoknak még az első segédváza is megegyezik. A VR6-os esetében azonban szükség volt a szélesebb sárvédőkre és az új gépháztetőre, valamint a frissebb A3-as platform elemeire. Különlegessége a 100 km/órás sebesség felett automatikusan kiemelkedő hátsó szárny.
Több mint három évtized alatt csak 24 ezer kilométert futott ez a bordó Corrado VR6.
Tagadhatatlanul gyűjtői darabbá érett a szinte még újnak mondható Volkswagen, ami már az állapotán is látszik. Az eredetileg Németországban eladott, majd 2024-ben Amerikába importált autón a formához remekül illő bordó fényezés kifogástalan állapotban van, gyönyörűen mutatnak alatta az ezüst BBS felnik, az utasterében pedig néhol még a gyári fóliába van csomagolva.
1992-ben két új motort mutattak be a Volkswagen Corradóhoz, melyek közül az egyik az a 2,9 literes, VR6-os benzines volt, ami ebben az autóban is van. A szűk hengerszögű hathengeres 190 lóerőt ad le 5800-as fordulaton és 245 Nm nyomatéka van. Ezzel a Corrado VR6 nagyjából hét másodperc alatt zavarja le a százas sprintet, a végsebessége pedig 230 km/óra.
Ez is érdekelhet: