Tökéletes formában van ez a bordó Corrado VR6, és éppen ezért annyira különleges ez az 1992-es Volkswagen.

Hatalmas árnyékot vetett a Volkswagen Golf elsöprő sikere a sportosabb fazonú Sciroccóra, de az első generációból így is elfogyott több mint félmillió példány, ezt a népszerűséget viszont nem tudta megismételni a második felvonás. A Volkswagennél úgy döntöttek, hogy a komolyabb Corrado majd megmutatja, milyen csúcsmodellt lehet összerakni a polcon lévő alkatrészekből.

Egyszerű vonalakkal rajzolt elképesztően dögös autót a Corradót tervező Herbert Schäfer.

Határozott egyeneseivel és letisztult felületeivel tökéletesen illeszkedett a Volkswagenek közé a háromajtós modell. Mégis van benne valami igazán különleges, hiszen az arányai, a finoman hullámzó övvonala, a vastag hátsó tetőoszlop és a hathengeres változatok kiszélesített kerékjáratai éppen annyit tettek hozzá, hogy igazán sportos kiállása legyen az osnabrücki Karmann üzemében készülő autónak.

Műszaki alapjai a kettes Golftól és a Jettától származnak, a Corrado ugyanarra az A2-es platformra épül, a négyhengeres változatoknak még az első segédváza is megegyezik. A VR6-os esetében azonban szükség volt a szélesebb sárvédőkre és az új gépháztetőre, valamint a frissebb A3-as platform elemeire. Különlegessége a 100 km/órás sebesség felett automatikusan kiemelkedő hátsó szárny.

Több mint három évtized alatt csak 24 ezer kilométert futott ez a bordó Corrado VR6.

Tagadhatatlanul gyűjtői darabbá érett a szinte még újnak mondható Volkswagen, ami már az állapotán is látszik. Az eredetileg Németországban eladott, majd 2024-ben Amerikába importált autón a formához remekül illő bordó fényezés kifogástalan állapotban van, gyönyörűen mutatnak alatta az ezüst BBS felnik, az utasterében pedig néhol még a gyári fóliába van csomagolva.

1992-ben két új motort mutattak be a Volkswagen Corradóhoz, melyek közül az egyik az a 2,9 literes, VR6-os benzines volt, ami ebben az autóban is van. A szűk hengerszögű hathengeres 190 lóerőt ad le 5800-as fordulaton és 245 Nm nyomatéka van. Ezzel a Corrado VR6 nagyjából hét másodperc alatt zavarja le a százas sprintet, a végsebessége pedig 230 km/óra.

Ez is érdekelhet:

Könnyű megkívánni ezt a piros Volkswagen Sciroccót

Nem eredeti, de nagyon okosan tuningolt autó ez az öreg Scirocco.

75 lóerővel is repül a fantasztikus Citroën CX

Ma a kihalás szélén van a dízel limuzin műfaja, de a 70-es évek végén még épp csak felfedezték az előnyeit.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
17% Naná, és nagyon keményen.
34% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés