Minden luxuslimuzint elhomályosít a Mercedes-Benz 600 SEL jelenléte, egyszerűen nem vehette fel a versenyt vele semmi más. Az ambíciózus kihívók érkezhettek bárhonnan, lehetett bármilyen nagy múltjuk, az S-osztály profizmusához nem érhettek fel, különösen a hedonista 600 SEL-hez.

Öreg és tapasztalt volt a Rolls-Royce és nagyon közel került a Mercedeshez a BMW, de a japánok új márkája, a Lexus is az S-osztályt vette célkeresztbe. A W140-es kódú limuzin lett a mérce és maradt is az még évekig, pedig a Bálna - ahogyan már szinte megjelenésétől hívják - messze nem tökéletes autó. Ez viszont nem számít abban az esetben, ha valaminek akkora karaktere van, hogy simán keringhetnének bolygók körülötte.

Franciaországban nagyon értenek a kényelemhez, de ezen a szinten már nem játszott a Citroën, a Peugeot és a Renault sem.

1991. szeptember 9-én kapott francia rendszámot ez klasszikus színösszeállítású Mercedes-Benz 600 SEL, mely visszafogott ezüst fényezése és fekete bőrrel kárpitozott utastere ellenére igazán feltűnő jelenség. A tömbszerű forma ebben a hosszú tengelytávú változatban (3139 mm) érvényesül igazán, amihez már igazán passzol a V12-es motor finomsága. Az M120-as kódú 6,0 literes, tizenkét hengeres szívó benzinmotor 408 lóerős és 580 Nm nyomatéka van, amivel a 2,2 tonnás luxusautó 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 250 km/óra.

Mindez azonban tényleg csak a katalógusnak szól, mert a 600 SEL ezt a dinamizmust szinte észrevétlen természetességgel tudja, nagy tempónál is tökéletes csöndben és kényelemmel. Innen nézve teljesen érthető, hogy még a nacionalizmussal átitatott, módos francia úriember is ezt választotta, hiszen ennél többet már csak egy TGV első osztálya tud, csak ott nagyobb a tömeg.

1981-ben kezdődött az autó fejlesztése és a bemutatót az eredetileg tervezett 1989 szeptember helyett 1991 márciusában tartották.

Elképesztő magasságokba rúgott a fejlesztés költsége és ez meglátszott a Bálna árán is, mely átlagosan huszonöt százalékkal került többe az elődjénél. Alaposan befékezett az eladásoknak a 90-es évek recessziója is, ezért a W140-esből közel 433 ezer darabot adtak el, ami nagyjából a fele az előd gyártási mennyiségének.

Ez az elektromos napfénytetővel, automata többzónás légkondicionálóval, elektromosan állítható, fűthető ülésekkel, tempomattal és elektromosan állítható belső tükörrel szerelt Bálna mostanra veterán lett. Az órája 48 ezer kilométert mutat, de egy korábbi szervizbejegyzés alapján 2001-ben 109 056 km volt az óraállás.

Ez is érdekelhet:

A '90-es évek nehézbombázója, brutális erővel

Elképesztő mennyiségű pénzből fejlesztették és egy korszakot határoz meg a Mercedes W140-es, melynek V12-es változatához úgy nyúlt hozzá a Renntech, ahogy kell.

A legkecsesebb bálna – az első Mercedes-Benz CL sztorija

A kilencvenes években a világ legjobb autói közé tartozott az S-osztály kétajtós változata.

Harminc ikonikus japán autó a kilencvenes évekből

Megtalálod közöttük a kedvencedet?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés