Sajnos az előszériás, féltve óvott demópéldánnyal egy métert se mehettünk, de azt már tudjuk, mekkora belül és mennyire kényelmesek az ülései!
Az egyik legkreatívabbb klasszikus kínzási módszer víz csepegtetése a megkötözött fogoly leborotvált fejére, melytől egy idő után a szegény ember megőrül. A dolog hatásmechanizmusát pontosan nem ismerem, de egy kicsit már kezdem én is úgy érezni magam, mintha a Kia ennek a módszernek egy elvontabb alkalmazásával próbálna megőrjíteni; annyiszor cseppentettek már rám információkat új elektromos autójukról, az EV6-ról, hogy lassan belebolondulok. És még mindig nem vezethettem a kocsit!
Megismertük a Hyundai-Kia elektromos platformját, melyre az EV6 is épül: az E-GMP-t. Láttunk a kocsiról részleteket. Kaptunk online oktatást a dizájnról (melynek tervezéséért az a Karim Habib felelt, aki tavalyelőttig még a BMW-nek rajzolt autókat). Megismerhettük a kocsi különböző változatait (egymotoros-kétmotoros, RWD-AWD, kisakkus-nagyakkus, 170 lovas alap-585 lovas GT), azok műszaki adatait. Most pedig beülhettünk egy magyar földre érkezett, előszériás példányba, de menni még mindig nem mehettünk vele. Mutatom a képeket a Normafánál tartott statikus bemutatóról:
A sajtótájékoztatón levetített prezit is elkértük, mert volt benne két nagyon érdekes slide az EV6 méretéről más villanyautókhoz viszonyítva. Mutatom tehát azt is, mi minden másnál nagyobb ez az autó:
A Kia EV6-ból egyelőre 50 példányt köthettek le egy 50 ezer forintos előleg befizetésével a magyar vásárlók. A keret be is telt, a megrendelők várhatóan még az idén megkapják új villany-Kiájukat. A legolcsóbb EV6 egy darab, a hátsó kerekeket hajtó, 170 lóerős villanymotorral és 58 kWh-s akkumulátorral 16,2 millió forintba, a legdrágább, az 585 lóerős, 77,4 kWh-as akkus GT 25 millióba kerül. Az autó részletes árlistája ide kattintva érhető el.