Sajnos az előszériás, féltve óvott demópéldánnyal egy métert se mehettünk, de azt már tudjuk, mekkora belül és mennyire kényelmesek az ülései!

Az egyik legkreatívabbb klasszikus kínzási módszer víz csepegtetése a megkötözött fogoly leborotvált fejére, melytől egy idő után a szegény ember megőrül. A dolog hatásmechanizmusát pontosan nem ismerem, de egy kicsit már kezdem én is úgy érezni magam, mintha a Kia ennek a módszernek egy elvontabb alkalmazásával próbálna megőrjíteni; annyiszor cseppentettek már rám információkat új elektromos autójukról, az EV6-ról, hogy lassan belebolondulok. És még mindig nem vezethettem a kocsit!

Megismertük a Hyundai-Kia elektromos platformját, melyre az EV6 is épül: az E-GMP-t. Láttunk a kocsiról részleteket. Kaptunk online oktatást a dizájnról (melynek tervezéséért az a Karim Habib felelt, aki tavalyelőttig még a BMW-nek rajzolt autókat). Megismerhettük a kocsi különböző változatait (egymotoros-kétmotoros, RWD-AWD, kisakkus-nagyakkus, 170 lovas alap-585 lovas GT), azok műszaki adatait. Most pedig beülhettünk egy magyar földre érkezett, előszériás példányba, de menni még mindig nem mehettünk vele. Mutatom a képeket a Normafánál tartott statikus bemutatóról:

A sajtótájékoztatón levetített prezit is elkértük, mert volt benne két nagyon érdekes slide az EV6 méretéről más villanyautókhoz viszonyítva. Mutatom tehát azt is, mi minden másnál nagyobb ez az autó:

Hosszabb, mint a Skoda Enyaq
Ha csak egy literrel is, de tágasabb a csomagtere, mint a Mustang Mach-E-é

A Kia EV6-ból egyelőre 50 példányt köthettek le egy 50 ezer forintos előleg befizetésével a magyar vásárlók. A keret be is telt, a megrendelők várhatóan még az idén megkapják új villany-Kiájukat. A legolcsóbb EV6 egy darab, a hátsó kerekeket hajtó, 170 lóerős villanymotorral és 58 kWh-s akkumulátorral 16,2 millió forintba, a legdrágább, az 585  lóerős, 77,4 kWh-as akkus GT 25 millióba kerül. Az autó részletes árlistája ide kattintva érhető el.

És ez lesz a Hyundai-féle testvérmodell:

Képek, számok a Hyundai Ioniq 5-ről és egy szundikáló nő a vezetőülésben

Az új elektromos Hyundai kívülről tök jól néz ki, belül pedig lehetetlenül tágas.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés