Már a címe is jó: Moszkvics-álom.

A moszkvai közlekedési múzeum új kiállításán a Moszkvics márka előtt tiszteleg. Nem érték be annyival, hogy közismert vagy ritka Moszkvicsokat sorakoztatnak egymás mellé – bár az sem lenne érdektelen –, inkább népszerű kortárs művészeket, építészt és színházi látványtervezőt kértek fel, hogy a négy terem stílusa maga is különleges legyen, ne csak a tárgyai.

Több mint háromszáz tétel van, köztük rali- és pályaautók, prototípusok és az egymilliomodik Moszkvics. A kiállítás jelenleg az Összoroszországi Kiállítási Központban látogatható, amíg nem készül el a közlekedési múzeum állandó kiállítóhelye.

A Moszkvics története egyébként a második világháború után Németországban leszerelt és a Szovjetunióba szállított Opel Kadett-gyártósorokkal kezdődött, bár a Moszkvai Autógyárban már korábban is próbálkoztak a Ford-klón kisautókkal. A Moszkvics 400 szériagyártása 1946 végén indult, az addigra már részvénytársasági formában működő márka 2012-ben ment csődbe.

Ez is érdekelhet:

Ilyen egy pedálos Moszkvics-márkaszerviz

Nagy igény van a régi pedálos kisautókra, és ember is van, aki kiszolgálja az igény szép, felújított darabokkal.

(Fotók: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés