Az ötvenes évekbeli Jaguar XK-ból épített modernizált változatot a brit Thornley Kelham. A gyönyörű sportkupé teljesítménye ezzel háromszáz lóerő fölé nőtt, pedig kivételesen nem elektromos hajtásúvá alakították.

Manapság egyre gyakoribb a veterán autókat elektromos hajtásúvá alakítani, de a brit Thornley Kelham nem ezt a receptet követte a Jaguar XK modernizálásánál. Az ötvenes évekbeli sportkupét alaposan átépítették, és a teljesítménye úgy is meghaladja a háromszáz lóerőt, hogy a gyári motorja dolgozik benne.

A stílusa az eredetit idézi, de a restaurálás során megváltak a karosszériától, és teljesen új, alumíniumból készült idomokkal borították be a Jaguart. A dizájnért Paul Howse felelt, aki a McLaren P1 formáját tervezte, és

az eredeti XK-nál szélesebb sárvédőkkel és alacsonyabb tetővonallal tette még sportosabbá a megjelenését.

Az üléspozíció is jóval alacsonyabb lett, mint a korabeli Jaguarban, a sportülések pedig jobban tartanak az eredetinél. A vékony karimájú kormánykerék és a két nagy műszer megmaradt, de a diófával és alumíniummal borított utastérbe

olyan modern extrák kerültek be, mint a klímaberendezés, az elektromos ülésállítás és az infotainment rendszer.
A hosszú motorházfedél alatt továbbra is a 3,8 literes, soros hathengeres benzinmotor dolgozik,

de a közvetlen befecskendezéssel, új főtengellyel és hűtőrendszerrel a teljesítménye 220-ról 300 vagy 340 lóerőre növelhető a vevő kívánsága szerint. A teljesítményéhez illő felfüggesztés, rugózás és fékrendszer is került az eredetileg laprugós Jaguar alá.

A modernizált XK limitált példányszámban készül majd, és minden egyes autó építése 5000 munkaórába kerül. Az ára ennek megfelelően csillagászati, hiszen 550 ezer fontot kérnek érte, ami 250 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Lewis Hamilton egy takarítónőt is eljátszott volna, hogy szerepelhessen kedvenc filmjének folytatásában