Amikor az XK140-es megjelent, akkor ezzel a lépéssel a Jaguar a lehető legjobb időben dobta piacra a megfelelő autót. Az is nagyon sokat számított, hogy éppen a megfelelő fejlesztéseket végezték el az XK120-as utódján, és a motor is bizonyíthatott egymás után három Le Mans-i 24 órás versenyen. Roadster karosszériája helyett egyetlen autóra tervezett kupéformát az olasz Giovanni Michelotti.
Hamar nagy népszerűségre tett szert az 1948-as Londoni Autószalonon bemutatott Jaguar XK120, melynek szépsége azonnal eladott majdnem 250 darabot. A korai példányokat még kőrisfa sablonokon kalapálták ki alumíniumból, mert a vállalat nem volt felkészülve a sorozatgyártásra.
Első vásárlójuk Clark Gable Oscar-díjas amerikai színész volt, az Elfújta a szél című film sztárja.
Ennek az autónak nagyon fontos szerepe volt abban, hogy a háború utáni korszakban fényesre polírozza a Jaguar nevét, egyben az XK120-as volt a korszak leggyorsabb autója, és ezzel együtt a sokáig referenciának tekinthető angol roadsterek egyik kiemelkedő darabja.
Ez sem tartott azonban örökké, mert az 50-es évek közepére az XK120-ast már beérte a konkurencia és meglátszott rajta a kor, ezért a Jaguar a frissítés mellett döntött. Az XK140-es tágasabb utastérrel, jobb fékekkel és teleszkópos lengéscsillapítókkal szerelt futóművel jelent meg, valamint fogaslécesre cserélték a kormányzást.
Legnagyobb dobása azonban a motor volt, mely 1955-től három éven át aratott diadalt Le Mans-ban.
William Heynes által tervezett, 3,4 literes sorhatos motorja 5500-as fordulaton több mint 190 lóerős. Az opcionális C-Type hengerfejjel azonban még ezen is lehetett csavarni, úgy 210 lóerő fölé nőtt a teljesítménye. Ezzel már 9 másodperc alatti százas sprintet és 200 km/órát meghaladó végsebességet tud az XK140.
1955-ben újonnan szállítottak Párizsba egy krémszínű fényezésű és kéttónusú kék bőrrel kárpitozott XK140-et Madame Jeanne Gaymard-nak. Aki ismeri a francia főváros közlekedésének temperamentumát, az nem csodálkozik rajta, hogy az autó hamar súlyos balesetet szenvedett, ami után az olasz Giovanni Michelottit bízták meg a helyreállítással.
Modernebb és élesebb vonalakat, kupé karosszériát rajzolt a különleges autóiról ismert Michelotti a Jaguar alapjaira.
Miközben az olasz műhelyben készült az egyedi XK140, egy nyugdíjazott Jaguar C-Type versenyautóból érkezett hozzá motor is, mely a mai napig a gépháztető alatt van. A különleges történetű autót a Jaguar örökségével foglalkozó részleg vásárolta meg, de a helyreállításig nem jutottak el.
Most is szinte fellelési állapotban van, a csiszolt karosszérián jelentős hiányosságok vannak, a beltérben nincsenek órák, viszont a bordó bőrülések remek állapotúak. Nem kérdés, hogy a versenyautó motorjával szerelt, teljesen egyedi Jaguar értékes darabja az autózásnak, így a becslések szerint bőven megérhet akár hatszázezer eurót.
Ez is érdekelhet: