Amikor az XK140-es megjelent, akkor ezzel a lépéssel a Jaguar a lehető legjobb időben dobta piacra a megfelelő autót. Az is nagyon sokat számított, hogy éppen a megfelelő fejlesztéseket végezték el az XK120-as utódján, és a motor is bizonyíthatott egymás után három Le Mans-i 24 órás versenyen. Roadster karosszériája helyett egyetlen autóra tervezett kupéformát az olasz Giovanni Michelotti.

Hamar nagy népszerűségre tett szert az 1948-as Londoni Autószalonon bemutatott Jaguar XK120, melynek szépsége azonnal eladott majdnem 250 darabot. A korai példányokat még kőrisfa sablonokon kalapálták ki alumíniumból, mert a vállalat nem volt felkészülve a sorozatgyártásra.

Első vásárlójuk Clark Gable Oscar-díjas amerikai színész volt, az Elfújta a szél című film sztárja.

Ennek az autónak nagyon fontos szerepe volt abban, hogy a háború utáni korszakban fényesre polírozza a Jaguar nevét, egyben az XK120-as volt a korszak leggyorsabb autója, és ezzel együtt a sokáig referenciának tekinthető angol roadsterek egyik kiemelkedő darabja.

Ez sem tartott azonban örökké, mert az 50-es évek közepére az XK120-ast már beérte a konkurencia és meglátszott rajta a kor, ezért a Jaguar a frissítés mellett döntött. Az XK140-es tágasabb utastérrel, jobb fékekkel és teleszkópos lengéscsillapítókkal szerelt futóművel jelent meg, valamint fogaslécesre cserélték a kormányzást.

Legnagyobb dobása azonban a motor volt, mely 1955-től három éven át aratott diadalt Le Mans-ban.

William Heynes által tervezett, 3,4 literes sorhatos motorja 5500-as fordulaton több mint 190 lóerős. Az opcionális C-Type hengerfejjel azonban még ezen is lehetett csavarni, úgy 210 lóerő fölé nőtt a teljesítménye. Ezzel már 9 másodperc alatti százas sprintet és 200 km/órát meghaladó végsebességet tud az XK140.

1955-ben újonnan szállítottak Párizsba egy krémszínű fényezésű és kéttónusú kék bőrrel kárpitozott XK140-et Madame Jeanne Gaymard-nak. Aki ismeri a francia főváros közlekedésének temperamentumát, az nem csodálkozik rajta, hogy az autó hamar súlyos balesetet szenvedett, ami után az olasz Giovanni Michelottit bízták meg a helyreállítással.

Modernebb és élesebb vonalakat, kupé karosszériát rajzolt a különleges autóiról ismert Michelotti a Jaguar alapjaira.

Miközben az olasz műhelyben készült az egyedi XK140, egy nyugdíjazott Jaguar C-Type versenyautóból érkezett hozzá motor is, mely a mai napig a gépháztető alatt van. A különleges történetű autót a Jaguar örökségével foglalkozó részleg vásárolta meg, de a helyreállításig nem jutottak el.

Most is szinte fellelési állapotban van, a csiszolt karosszérián jelentős hiányosságok vannak, a beltérben nincsenek órák, viszont a bordó bőrülések remek állapotúak. Nem kérdés, hogy a versenyautó motorjával szerelt, teljesen egyedi Jaguar értékes darabja az autózásnak, így a becslések szerint bőven megérhet akár hatszázezer eurót.

Ez is érdekelhet:

Angol sportautó gyönyörű olasz ruhában – Jaguar XK150 Bertone

Mielőtt a Jaguar piacra dobta az E-Type-ot, annak a lehetőségét is megvizsgálták, hogy a Bertone karosszériás kupé legyen az utód, az XK150 alapjainak megtartásával.

Nem a legszebb Ferrari, de 150 milliót adtak érte

Még a rajongók sem biztos, hogy hallottak a Meera S-ről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában