James May úgy cserélte le az előző generációs Toyota Miraiját egy új modellre, hogy azt előtte csak képen látta. Az első próbáról készült videókból kiderül, hogy melyik funkcióját nem fogja sosem használni, és mire emlékezteti az irányjelző hangja.

A Top Gear és a The Grand Tour műsorából „Lassú kapitányként” ismert James May gyűjteményében számos Bentley, Ferrari és Rolls-Royce mellett a praktikus és a jövőbemutató autók is megtalálhatók, mint a Dacia Sandero és a Toyota Mirai.

May szeret lépést tartani a technológia fejlődésével, ezért nem véletlen, hogy két éve vett egyet a japán márka üzemanyagcellás autójából,

és annyira megbízott a modellben, hogy az utódját már látatlanban rendelte meg. Az első videóból kiderül, hogyan tetszik neki a legújabb szerzeménye.

A hosszabb próbára már a következő videóban került sor, ahol May méltatta a Mirai futóművét és komfortját, és tetszett neki a fedélzeti légtisztító rendszer is, aminek működését egy szellemes ábrán lehet nyomon követni.

Persze talált olyan funkciót is, ami nem nyerte el különösebben a tetszését: a Sport üzemmódot energiapazarlásnak tartja, mivel több hidrogén felhasználásával növeli a vezetési élményt, és a szintetikus motorhangot sem fogja használni, mert szerinte egy elektromos autónak éppen a csendes futás a legfőbb erőssége.

Viszont örömmel állapította meg, hogy az irányjelző gondosan megtervezett visszajelző hangja a nagymamája faliórájára emlékezteti.

A Mirait mindenesetre példaként ajánlotta minden autógyártó számára, mert szerinte ritka manapság az, hogy egy autó minden téren ekkorát fejlődjön elődjéhez képest, és közben még az ára is csökkenjen: az első Miraiért 66 ezer, az újért viszont csak 65 ezer fontot kellett fizetnie – egyes országokban akár 20 százalékkal is olcsóbb az újdonság az elődjénél.

Hidrogénnel megy a Toyota stílusos új csúcsmodellje

Sokkal elegánsabb lesz a következő Mirai.

Magyarországon a Comfort felszereltségű alapmodellt 26 millió forintért lehet megkapni, ami a műszaki színvonalat, a Lexus-szintű felszereltséget és minőséget, az elegánsabb formát és az ötméteres hosszúságot is figyelembe véve nem feltétlenül tekinthető túlzásnak.

Az előző generációs Mirait mi is kipróbáltuk:

Ha a hidrogén a jövő, akkor vezettük a jövő autóját

Elektromotor hajtja, és három perc feltölteni.

És az utódját is elvittük már egy körre:

Amikor megérkeztek a hidrogénautók Magyarországra

A Toyota és a Hyundai az első magyar hidrogénkút megnyitójára elhozta a Mirait és a Nexót, és odaadták őket az újságíróknak egy-egy rövid, de izgalmas körre.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában