A nyáron egyszer már megdöntötte a traktorok sebességrekordját a JCB, de úgy tűnik, hogy a Fastrac One szerintük nem lett elég gyors, ezért még egyszer nekifutottak. A továbbfejlesztett változattal bőven 200 km/óra feletti tempót mentek.
A Williams F1-es csapatának mérnökei tervezték a légterelőket arra a JCB traktorra, ami júniusban egyszer már megdöntötte a traktorok sebességrekordját, miután 166,7 km/órával száguldott a York közelében lévő reptér kifutópályáján.
Az eredménnyel nem elégedtek meg, alaposan átdolgozták a gépet, hogy még gyorsabban száguldjanak vele.
A Fastrac traktor 7,2 literes, hathengeres dízelmotorja alapból 284 lóerős, de nagyobb turbótöltővel, elektromos kompresszorral, vízbefecskendezéssel és jéghűtéssel
1016 lóerőt hoztak ki belőle, a maximum nyomatéka 2500 Nm.
A váltó hatfokozatú kézi, a szériától teljesen eltérő, gyorsulásra kihegyezett áttételekkel, az abroncsokat is nagyobb tempóra tervezték.
Már a külsején is látszik, hogy száguldásra termett: a kisebb kabinnak jobb a légellenállása, az alumínium és szénszálas anyagok használatával 3,5 tonnát faragtak le a tömegéből, és
és az 1,3 méter magas, 80 kilogrammos abroncsokat is a nagyobb tempóhoz kellett igazítani.
Az eredményt ezúttal is két irányban mért sebesség átlagából kapták.
A kormánykerék mögé Guy Martin ült, aki az életveszélyes Man-szigeti motorversenyeken edződött,
és ezúttal jóval gyorsabban ment, mint legutóbb. Az egyik irányban a 247,5 km/órát is elérte, a két mérés átlaga 217,57 km/óra lett, ami egyértelműen új rekordnak számít.