Mindkettőben vastagon ott van a kaland ígérete, ezért tökéletes páros együtt a Jeep Avenger 4xe és a kabátjairól híres The North Face.

2022-ben még bőven volt oka furcsán nézni a Jeep Avengerre annak, aki igazán rajong az autók iránt, hiszen teljesen elektromos változatban és elsőkerék-hajtással jelent meg, ami aligha passzolt a felfedezetlen területek meghódításához. Mostanra azonban a Jeep Avengerből már benzines és összkerekes hibrid is van. A terepre leginkább alkalmas modellből készül a hasznos kiegészítőkkel gazdagon megpakolt The North Face Edition.

4806 darab készül a Jeep Avenger The North Face Editionből, ez rímel a Mont Blanc magasságára.

Szürke karosszériáján látványosak a fekte és az élénk sárga dekorációk, valamint a hatalmas The North Face felirat a gépháztetőn. Ez azonban csak a látszat, a limitált szériás Jeep Avenger 4xe-t tényleg arra tervezték, hogy lehessen vele kirándulni a járatlan utakon. Ezért nem az elsőkerekes elektromos, hanem az összkerékhajtású hibridből készül ez a változat, hiszen az erdőben kevés a töltőoszlop, benzineskannát viszont lehet vinni.

Terepre fejlesztett gumikkal szerelik, a hasmagassága pedig 210 milliméteres, így nagyobb eséllyel lép át az akadályokon. Az első terepszög 22 fokos, a hátsó 35 fok, a rámpaszöge pedig 21 fokos. Az Avenger 4xe gázlómélysége 400 milliméter, tehát nagyobb pocsolyákon és kisebb patakokon még át lehet vele kelni.

Nincs fizikai kapcsolat az első és a hátsó tengely hajtása között, a hátsó kerekeket a 21 kW-os villanymotor hajtja.

Gépházteteje alatt a több Stellantis termékből ismerős 1,2 literes turbómotor van, mellyel az Avenger 4xe maximális teljesítménye 136 lóerő. Ezzel álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, tehát a dinamizmusa átlagos, az aszfaltról letérve azonban nem is ez a lényeg. Hátul multilink futóműve van, hogy jobban mozogja ki az egyenetlenségeket és a terepre optimalizált üzemmód is ott van a menüjében.

Utasterében nem véletlenül van éppen olyan mintázatúra varrva az ülés, amilyen a The North Face kabátoké. Az anyaga is strapabíró és mosható, hogy a mocskos ruha se okozzon kárt a csinos beltérben. Az ülések háttámláján a hátizsákokon használt rögzítők vannak, így a kulacsokat és más hasznos apróságokat is fel lehet akasztani rájuk.

1964-ben Douglas és Susie Tompkins ötezer dolláros banki kölcsönből alapította a The North Face-t.

Tompkinsék olyan sátrakat terveztek, amelyekhez nem volt szükség középső merevítőre, mert hajlékony külső rudakat használtak ahhoz, hogy kifeszítse az anyagot. Ez a megoldás tágasabbá és stabilabbá is tette a sátrakat, mostanra már szinte minden gyártó ezt a megoldást alkalmazza. A kezdeti időkben sziklamászóknak készítettek felszereléseket, mostanra viszont rendesen kibővült a paletta különféle ruházati cikkekkel.

Mostanra igazán erős és nagy márkával nőtte ki magát a The North Face, aminek már a Guccival is volt már kollaborációja. A Jeep pedig különösen egybevág azzal a kalandvágyó arculattal, ami a túracuccokhoz kapcsolódik.

Ez is érdekelhet:

Hétvégi kalandorok városi autója a Jeep Avenger 4xe

Nincs kardántengely és osztómű, csak két villanymotor.

Ehhez a Jeep Avengerhez nem töltőoszlop kell, hanem benzinkút

Elektromos mellett már benzinmotoros Avenger is van.

Avenger néven itt a Jeep első elektromos autója

Bosszút nem áll, de 400 kilométert megy el egy feltöltéssel az elektromos Jeep.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Túlzás ilyen jó még nem volt – Aston Martin DBX707

Sokat tudunk már az új Mercedes-Benz CLA-ról

Stílusos sportautó az ötvenedik évfordulós Porsche 911

További cikkeink a témában
Vagány és érzéki dizájncuccok karácsonyra, amivel tuti meglepetést okozol
Hirdetés