Mindkettőben vastagon ott van a kaland ígérete, ezért tökéletes páros együtt a Jeep Avenger 4xe és a kabátjairól híres The North Face.

2022-ben még bőven volt oka furcsán nézni a Jeep Avengerre annak, aki igazán rajong az autók iránt, hiszen teljesen elektromos változatban és elsőkerék-hajtással jelent meg, ami aligha passzolt a felfedezetlen területek meghódításához. Mostanra azonban a Jeep Avengerből már benzines és összkerekes hibrid is van. A terepre leginkább alkalmas modellből készül a hasznos kiegészítőkkel gazdagon megpakolt The North Face Edition.

4806 darab készül a Jeep Avenger The North Face Editionből, ez rímel a Mont Blanc magasságára.

Szürke karosszériáján látványosak a fekte és az élénk sárga dekorációk, valamint a hatalmas The North Face felirat a gépháztetőn. Ez azonban csak a látszat, a limitált szériás Jeep Avenger 4xe-t tényleg arra tervezték, hogy lehessen vele kirándulni a járatlan utakon. Ezért nem az elsőkerekes elektromos, hanem az összkerékhajtású hibridből készül ez a változat, hiszen az erdőben kevés a töltőoszlop, benzineskannát viszont lehet vinni.

Terepre fejlesztett gumikkal szerelik, a hasmagassága pedig 210 milliméteres, így nagyobb eséllyel lép át az akadályokon. Az első terepszög 22 fokos, a hátsó 35 fok, a rámpaszöge pedig 21 fokos. Az Avenger 4xe gázlómélysége 400 milliméter, tehát nagyobb pocsolyákon és kisebb patakokon még át lehet vele kelni.

Nincs fizikai kapcsolat az első és a hátsó tengely hajtása között, a hátsó kerekeket a 21 kW-os villanymotor hajtja.

Gépházteteje alatt a több Stellantis termékből ismerős 1,2 literes turbómotor van, mellyel az Avenger 4xe maximális teljesítménye 136 lóerő. Ezzel álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, tehát a dinamizmusa átlagos, az aszfaltról letérve azonban nem is ez a lényeg. Hátul multilink futóműve van, hogy jobban mozogja ki az egyenetlenségeket és a terepre optimalizált üzemmód is ott van a menüjében.

Utasterében nem véletlenül van éppen olyan mintázatúra varrva az ülés, amilyen a The North Face kabátoké. Az anyaga is strapabíró és mosható, hogy a mocskos ruha se okozzon kárt a csinos beltérben. Az ülések háttámláján a hátizsákokon használt rögzítők vannak, így a kulacsokat és más hasznos apróságokat is fel lehet akasztani rájuk.

1964-ben Douglas és Susie Tompkins ötezer dolláros banki kölcsönből alapította a The North Face-t.

Tompkinsék olyan sátrakat terveztek, amelyekhez nem volt szükség középső merevítőre, mert hajlékony külső rudakat használtak ahhoz, hogy kifeszítse az anyagot. Ez a megoldás tágasabbá és stabilabbá is tette a sátrakat, mostanra már szinte minden gyártó ezt a megoldást alkalmazza. A kezdeti időkben sziklamászóknak készítettek felszereléseket, mostanra viszont rendesen kibővült a paletta különféle ruházati cikkekkel.

Mostanra igazán erős és nagy márkával nőtte ki magát a The North Face, aminek már a Guccival is volt már kollaborációja. A Jeep pedig különösen egybevág azzal a kalandvágyó arculattal, ami a túracuccokhoz kapcsolódik.

Ez is érdekelhet:

Hétvégi kalandorok városi autója a Jeep Avenger 4xe

Nincs kardántengely és osztómű, csak két villanymotor.

Ehhez a Jeep Avengerhez nem töltőoszlop kell, hanem benzinkút

Elektromos mellett már benzinmotoros Avenger is van.

Avenger néven itt a Jeep első elektromos autója

Bosszút nem áll, de 400 kilométert megy el egy feltöltéssel az elektromos Jeep.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés