A Jeep első tisztán elektromos hajtású autója az új Avenger, ami egyben a márka legkisebb modellje lesz, és amivel ismerős technikát csomagol új formába az amerikai gyártó.

A Jeepnek eddig is volt zöld rendszámos modellje, a kompakt Renegade és Compass, valamint a Grand Cherokee és a Wrangler is készült plug-in hibrid hajtással, de az amerikai márka most bemutatta az első tisztán elektromos hajtású autóját. Az Avenger a technikáját tekintve az Opel Mokka-e és a Peugeot e-2008 testvérmodellje, de a stílusával markánsan különbözik tőlük.

Az Avenger formáját már fél éve felvillantotta a Jeep, most pedig azt is elárulta, hogy milyen technika dolgozik alatta. Az újdonság már a Stellantis átdolgozott hajtásláncát kapja, 156 lóerős, 260 Nm nyomatékú elektromotor forgatja az első kerekeket,

az 54 kilowattórás akkumulátorral 400 kilométer a hatótávja, a töltés maximum 100 kilowattal mehet.

Ugyan csak elsőkerék-meghajtású, de a Jeep kiemelte, hogy 20 fokos első és 32 fokos hátsó terepszögével, valamint

húszcentis hasmagasságával könnyebb terepen is megállja a helyét az Avenger.

A Selec-Terrain rendszerrel hóra vagy sárra való üzemmód is választható, lejtmenet-vezérlővel és alsó védőburkolattal is ellátták a bébi-Jeepet, amiből később összkerékhajtású is lehet.

4,08 méteres hosszával az új Avenger valóban kompakt méretű, hét centivel rövidebb a Mokkánál, és 22 centivel a 2008-nál is, és egyértelműen a Jeep belépőmodellje lesz, hiszen 16 centivel rövidebb, mint az eddigi legkisebb Renegade. A dizájnja a Compass és Renegade stílusát ötvözi, a fekete betétes fényszórókkal és hátsó lámpákkal dögösebb is náluk.

A praktikus belső tér letisztultabb formájú, mint amit eddig a Jeeptől megszoktunk,

a színes betéttel feldobott műszerfal teljes szélességén szellőzőnyílás húzódik, a tetejére 10,25 colos érintőképernyő került, a kormánykerék mögött 7 colos kijelző mutatja az adatokat. A váltókar helyét a Fiat 500e-ben látott nyomógombok vették át a középkonzolon.

380 literes csomagtartót kapott az Avenger, aminek az opciói között 360 fokos kamerarendszert, fűthető szélvédőt, panorámatetőt, masszázsfunkciós üléseket és torlódásban araszoló asszisztenst találunk.

A gyártása a lengyelországi Tychyben folyik majd, és később benzinmotoros változat is várható belőle.

Ez is érdekelhet:

Októberben bemutatják az első villany-Jeepet, aztán még hármat három év alatt

2030-ra kizárólag elektromos autókat kínál majd a márka Európában.

Zöld rendszámmal jön az új Jeep Grand Cherokee

A típus történetében először hibrid lesz.

És ezt olvastad már?
Tökéletes mindenes, csak a turbó zavar benne – Kia Sportage PHEV-teszt
.