2030-ra kizárólag elektromos autókat kínál majd a márka Európában.
A márka, amely elérte azt a dicsőséget, amit csak kevesen, hogy köznevesült és egy egész kategóriát miatta dzsipeznek, ugyanúgy villanyhajtásra vált, mint azok a gyártók, amelyeknek az elektromos meghajtáshoz sokkal jobban illeszkedő típuskínálatuk van – ebben persze semmi meglepő nincs, az iparági trendek és a károsanyag-kibocsátási előírások egy útra terelnek mindenkit.
Nagy lendülettel vágnak az általuk 4xe-nek nevezett elektromos járművek fejlesztésébe: 2025-re négy teljesen elektromos SUV-t vezetnek be Észak-Amerikában és Európában, 2030-ra pedig az USA-ban az eladások felét, Európában pedig az egészét teljesen elektromos modellek adják majd.
Kompakt SUV már most ősszel
A Renegade alá érkezik az Avenger, az első teljesen elektromos Jeep. Október 17-én, a párizsi autószalonon mutatják be, és rögtön rendelni is lehet majd a lengyelországi Tychyben gyártandó típust.
Bár a sajtóanyagban a hasmagasságát és a terepszögeit dicsérik, igazi városi kisautó lesz, 400 km hatótávval, jellegzetes, de már nem funkcionális Jeep-maszkkal.
Európa mellett többek között Japánban és Dél-Koreában is forgalmazzák majd.
Terepes, villanyos: Recon
100% Jeepnek nevezik az Észak-Amerikában piacra küldött Recont. A villanyautóhoz képest nagyon, Jeephez képest normálisan szögletes SUV-t kifejezetten elektromos autónak fejlesztették, nem lesz belsőégésű motoros vagy hibrid változata, de ugyanúgy kiszerelhető a tetőpanelje, az ablakai és leszerelhetők az ajtajai, mint a fosszilis üzemanyagokat égető, komoly Jeepeknek.
A cég büszkén állítja, hogy a Recon nemcsak képes teljesíteni a legendásan nehéz offroad-terepnek számító Rubicon Trailt, de onnan vissza is tud térni a városba, és elég csak ott újratölteni.
A Recon jövőre mutatkozik be, 2024-ben kezdődik a gyártása Észak-Amerikában, de világszerte forgalmazzák majd – Európában is.
Wagoneer 600 lóerős villanymotorral
A prémiumkategóriás Wagoneerből Wagoneer S néven készül teljesen elektromos változat, szintén 2024-től.
Áramvonalas, kecses – amennyire egy ekkora karosszéria kecses lehet –, elvileg komoly terepképességekkel, de a tulajdonosai biztosan gyakrabban próbálják majd ki, tényleg 3,5 másodperc alatt gyorsul-e nulláról majdnem 100-ra, mint azt, hogy mekkora a gázlómélysége.
Teljesítménye 600 lóerő, hatótávolsága 640 kilométer, de manapság legalább ennyire fontos, hogy LED-világítást kap a hűtőmaszkja.
Ez is érdekelhet: