Elektromos szabadidő-autóként mutatták be a Jeep Avengert, most azonban megérkezett a benzinmotorral szerelt mild hibrid változat, és hatalmas napfénytető is rendelhető a terepjárónak látszó autóhoz.

Elnyerte az európai Év Autója díjat az Avenger, mely minden szempontból szembement a Jeep hagyományaival, hiszen csak az első két kereke hajtott, az épített útról pedig csak óvatosan illik letérni vele. A Stellantis csoport és ezzel együtt a Jeep is fokozatosan mélyül el az elektromos jövőben, de azokat sem hagyják Avenger nélkül, akik a töltőoszlop helyett inkább a benzinkúton töltenének időt.

Panoráma üvegtető és komfortosabb ülések teszik kellemesebbé az utasterét.

Jót tesz a térérzetnek a fentről áradó fény egy ilyen kis szabadidő-autóban, de a kényelemhez a masszázsprogrammal ellátott bőrkárpitos ülések tesznek hozzá igazán. A kormány mögötti digitális óracsoport 7 colos, a központi érintőképernyő átmérője pedig 10,25. Módválasztója mögött a szokványos sportos és takarékos mellett havas vagy sáros útra optimalizált beállítások is vannak. Utóbbiak esetében az Avenger a kipörgésgátló vezérlésével igyekszik alkalmazkodni a nehezebben járható utakhoz, mert összkerékhajtás továbbra sincs.

Egyedül a kipufugócső leplezi le a Jeep Avenger mild hibrid változatát, melyben az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor 100 lóerős és 205 Nm nyomatéka van, hozzá hatfokozatú duplakuplungos váltó csatlakozik. A 48 voltos mild hibrid rendszer 21 kW-ot és 55 Nm-t tesz hozzá az Avengerhez, de a 11 másodperces százas sprint azért jól mutatja, hogy leginkább a takarékosságot szolgálja, így elég a 44 literes üzemanyagtank.

Ez is érdekelhet:

Avenger néven itt a Jeep első elektromos autója

Bosszút nem áll, de 400 kilométert megy el egy feltöltéssel az elektromos Jeep.

Zöld rendszámmal jön az új Jeep Grand Cherokee

A típus történetében először hibrid lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés