Nem kellett sokáig várnia. Durva balesetet rögzített a közútkezelő kamerája.

Talán erősnek tűnhet a címben megfogalmazott állítás, mert nyilván nem azért ül valaki egy műszaki hibás kocsiban az autópályán, hogy súlyosan megsérüljön vagy meghaljon. Azért nem túlzás mégse, mert az autó utasai mindent megtettek érte – vagy legalábbis semmit nem tettek ellene.

Műszaki hiba előfordul, és az ilyenkor szükséges lépések közül az első kettőt helyesen meg is tette a vezető: lehúzódott a külső sáv szélére (a völgyhídon nincs vészsáv), és bekapcsolta a vészvillogót. Az utána következő, a KRESZ-ben előírt, de ami ez esetben még fontosabb, a túléléshez szükséges lépések viszont elmaradtak:

  • az utasok láthatósági mellény nélkül szálltak ki,
  • nem helyezték ki az elakadásjelző háromszöget,
  • és vissza-visszaültek a félig a forgalmi sávban veszteglő autóba.

A statisztika szerint a vészsávban nagyjából húsz perc a túlélési idő, a félig a forgalmi sávba logó Opel Astra addig sem bírta: percekkel később egy kamion belerongyolt, és begyűrte a szalagkorláthoz.

Persze tökéletes látási viszonyok között a kamionosnak látnia kellett volna, hogy ott vesztegel egy kocsi, de ez aligha vigasztalná az áldozatokat. Hogy itt nincs ilyen, az maga a csoda: az Astra mellett álló egyik ember felmászott a szalagkorlátra, a kocsiban ülő pedig kisebb sérülésekkel megúszta a becsapódást.

A tanulság mégsem az, hogy egy ilyen durva balesetet is túl lehet élni, hanem hogy ilyen esetben háromszöggel is jelezni kell a műszaki hibás autót, és a szalagkorláton kívül, az autótól távolabb várni a segítséget.

Ez is érdekelhet:

Rég hallottunk róluk, de nyugalom, a horrorkaravánok ugyanúgy itt vannak az útjainkon

Nyolc túlsúlyos járműszerelvényt is kiintettek a zsaruk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Szinte alig látszik, olyan apró a Renault Emblème ökológiai lábnyoma

Meglepően sokat ment egy feltöltéssel a Volkswagen ID.7

Annyira menő a Renault Estafette furgon, hogy szinte megkívánod majd a munkát

További cikkeink a témában