A Kia első eleve elektromosnak tervezett autóját hamarosan több másik követi, és az EV6 után most itt a jóval nagyobb EV9, egy kockaforma szabadidő-autó, egyelőre koncepcióként.
A Hyundai és a Kia is izgalmas korszakot kezdett az első olyan modelljével, amit az alapoktól fogva elektromos autónak terveztek. A Hyundainál az Ioniq 5 nyitotta a sort, a Kiánál pedig az EV6, és mind a két modell számozása jelzi, hogy később újabb típusok csatlakoznak a kínálathoz. A Kia esetén az egyik újdonság a most koncepcióként bemutatott EV9 lesz.
A sorozatgyártása még évekre van, de a tanulmányautó már jól mutatja, hogy mire számíthatunk a Kiától az elektromos autók csúcsán.
Az EV9 egy szögletes formájú, robusztus szabadidő-autó, ami jókorára nőtt: 4,93 méter hosszú, 2,06 méter széles és 1,79 méter magas, ezzel nemcsak a Sorentónál, de az amerikai piacra szánt Telluride-nál is nagyobb.
Az elektromos felépítésnek köszönhető, hogy az EV9 tengelytávja nagyobb lehetett a megszokottnál, egészen pontosan 3,1 méter,
csak 10 centivel rövidebb, mint a szintén most bemutatott Hyundai Seven Concept hasonló értéke, ami egyébként a jövendő Ioniq 7 előzetesének számít. Pont úgy, mint ahogyan a Kia EV6 tengelytávja is rövidebb a Hyundai Ioniq 5-énél.
A hétüléses belső tér tanulmányautókra jellemzően futurisztikus, kényelmesnek tűnő fotelekkel, 27 colos képernyőből álló letisztult műszerfallal, és az önvezető autózás hajnalán csak jelzésértékű kormánykerékkel.
Az elektromos hajtásláncot nem részletezték, de a 480 kilométeres hatótávot és a 350 kilowattos villámgyors töltés lehetőségét a Kia is kiemelte.
Nézd meg a Hyundai-testvérmodellt is: