2021-ben vezette be új arculatát a koreai Kia, akik nemcsak az autók formatervét újították meg, hanem a megjelenésük legfontosabb elemét, a logót is. Azóta pedig sokaknak fogalma sincs, hogy milyen autót láttak az utcán parkolni vagy elsuhanni a forgalomban.
Mielőtt hatalmas ünnepség után a Kia leváltotta a logóját, egy teljesen szokványos formátumú embléma volt az autók elején. Ovális alakzatban, fekete alapon egyszerű betűtípussal írták a márkanevet, aminél nehéz közérthetőbbet és talán unalmasabbat is készíteni. Messze van már az a korszak, amikor jellegtelen és olcsó koreai autóként tekintettünk a Kiára, mostanra komoly tényező lett, és ehhez elengedhetetlen egy ezt sugalló logó is.
Letisztultabb és modernebb lett a Kia logója, de kevésbé közérthető, amit a Google keresési trendek is megerősítenek.
Amerikán kívül Ausztráliában, Kanadában és az Egyesült Királyságban is megszaporodtak az olyan keresések, mint KN SUV vagy KN elektromos autó, esetleg mi a KN autómárka. Aki tehát nem követi az autóipar változásait, az könnyen nézheti a három betűt egy K-nak és egy fordított N-nek. Több mint 30 ezer erre vonatkozó keresés van havonta a Google-ben. Mindeközben a Kiára közel 1,9 millió keresés érkezik, tehát a legtöbbeknél átment az új megjelenés.
Első körben ez rossz hírnek tűnhet, hogy nem ismerik fel az emberek az új logót, de van jó eleme is: az emberek figyelmét felkeltik a Kiák, az új logó pedig néhány év múlva beérik majd.
Ez is érdekelhet: