Jövőre visszatér a haszonjárművek közé a Kia, és a koreai márka egy látványos koncepciócsaláddal meg is mutatta, hogy milyen jövőbemutató járművekkel készül belépni az elektromos kisbuszok és kisteherautók piacára.

A Kia nevéről nem feltétlenül a haszonjárművek jutnak eszedbe, pedig a kilencvenes években Besta és Pregio néven volt már ilyen modellcsaládja a márkának, és egy időben a platós Kia kisteherautó szinte minden építkezésen ott volt, hiszen megfizethető és megbízható munkaeszköznek számított. A Kia az eltelt évtizedek alatt alaposan megváltozott, és már jóval feljebb pozícionálja magát, de nem mondtak le a haszonjárművekről, ahová hamarosan visszatérnek.

Mindennél jobban mutatja, mennyire komolyak a Kia szándékai, hogy egy vadonatúj platformot fejlesztettek a készülő haszonjárművek számára. A Platform Beyond Vehicle, azaz PBV adja majd az alapját az egész modellcsaládnak, és ezek közül elsőként a PV5 és PV7 mutatkozott be a hannoveri haszonjármű-kiállításon. Még nem a sorozatgyártásba kerülő modellekről van szó, de azokra sem kell sokat várni, 2025-ben érkeznek.

Dizájn és kezelés

Megszoktuk az utóbbi időben a Kiától, hogy nem félnek futurisztikus dizájnú modelleket piacra dobni, és ez alól a haszonjárművek sem jelentenek majd kivételt. Csak rá kell nézned a hannoveri standon leleplezett koncepciókra, és felismered benne az elektromos Kia-modellek, az EV9 jövőbemutató, extravagáns vonalait, amivel a haszonjárművek közül is kitűnnének. Persze a dizájn nem minden, hiszen ebben a ligában igazán funkcionális járművekre van szükség.

Műszaki paramétereket még nem árultak el, de a moduláris felépítés lehetővé teszi, hogy különféle hosszúsággal és tengelytávval, többféle karosszériával és felépítéssel minél szélesebb skálát kínáljanak.

A Kia mindenesetre a kategória legjobb vezethetőségét és manőverezhetőségét ígéri,

a városközpontokban való forgolódást megkönnyítő fordulókörrel, lenyűgöző teljesítménnyel és – ha ez kevésbé is számít – figyelemreméltó gyorsulással.

Futurisztikusnak tűnik a koncepciók vezetőfülkéje, de a lényeg itt is a használhatóságon van, praktikus tárolóhelyekkel, egyszerűen átalakítható munkatérrel, az infotainment rendszert pedig mesterséges intelligenciával szabják a munkához. Még lényegesebb, hogy a Kia összes modelljéhez kínált hét év vagy 150 ezer kilométeres garanciát az új haszonjárművekre is adja majd a márka, ami ebben a kategóriában talán még lényegesebb.

Természetesen elektromos lesz

Elektromos járművekről van szó, és ezen a téren a legjobbak közt jár a Kia, a tapasztalatokat pedig a haszonjárművek közt is kamatoztathatják. A jobbak közé tartozik majd a 22 kilowattos váltakozó áramú és a 150 kilowattos egyenáramú töltés is, az utóbbival pedig akár 30 perc alatt elérhető majd a 80 százalékos töltöttség. A haszonjárművek is hozzáférnek majd a Kia Charge hálózatához, 780 ezer töltőponthoz 28 európai országban.

Megkönnyíti majd a mindennapi munkát, hogy a töltés egyszerűen a kábel csatlakoztatásával indul, és

mint a Kiánál megszoktuk, az elektromos jármű akkumulátora áramforrásként is használható lesz,

ezt pedig a haszonjárműveknél még többféle módon lehet kiaknázni, akár szerszámok és más eszközök működtetésére, hűtőgépek és egyéb berendezések táplálására, hozzájárulva a költségek optimalizálásához.

Nem hiányoznak majd a flottakezelési megoldások sem, és a Kia az ezen a területen élen járó Geotab szakértelmét használja. Minden jármű kapcsolódik majd a hálózatra,

mesterséges intelligencia által működtetett hangasszisztenssel és megosztott hozzáférést biztosító digitális kulccsal,

míg az androidos fejegységgel a leggyakrabban használt alkalmazások is letölthetők az autóra. Nagyon úgy tűnik, hogy tényleg mindenre gondoltak.

Ami már tényleg a jövő: a Kia úgy alkotta meg a modellcsaládot, hogy egyszer majd önvezető taxiként is működhessenek a járművek

Mindez a távoli jövő zenéjének hangzik, pedig a Kiánál már nagyban dolgoznak a sorozatgyártású modellek előkészítésén, amiket hamarosan mi is megismerhetünk, a tervek szerint 2025-ben, jövő nyáron az utakra kerülnek a járművek. Nincs kétségünk felőle, hogy sok mindent megtartanak a most látott koncepciókból, ezért alig várjuk, hogy kiderüljön, milyen ajánlattal lép be a kisbuszok és haszonjárművek közé a Kia.

Ez is érdekelhet:

Új arcot kapott a Kia első eleve elektromosnak tervezett autója

Az akkumulátor kapacitásának növelésével a hatótávja is nőtt az EV6-nak.

Kellemes brutalizmus – Kia EV9 AWD GT Line

5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra ez a 2,7 tonnás SUV, de az EV9 lényege igazából a komfort. Teszten a Kia hatalmas villanyautója.

Nem csak a formája miatt érdekes az elektromos Kia EV5

A Sportage kategóriájában is új elektromos autóval jelentkezik a Kia.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában