Három éve jelent meg, ezért a feszes ütemezés szerint itt volt az ideje a ráncfelvarrásnak az EV6-nál. Az első eleve elektromos autónak tervezett Kia modernebb arcot, új kijelzőt és nagyobb kapacitású akkut kapott, amivel a hatótávja is nőtt.
Hogy rohan az idő! Már három éve annak, hogy a Kia bemutatta az első olyan modelljét, amit eleve elektromos autónak tervezett. A 2021-ben megjelent, majd a következő évben év autója díjat nyert EV6 a nevével is új korszakot kezdett. Azóta megérkezett a hatalmas EV9, már a küszöbön a kompakt EV3, és hamarosan gyártásba kerül az EV4 és EV5 is, itt volt az ideje tehát átdolgozni az elsőként piacra dobott EV6-ot is.
Új fénycsíkok
Stílusával is új utat kezdett a szögletes EV9, aminek az arculatát később a benzines modellek, a Picanto és a Sorento is megkapták, és ennek mintájára újul meg az EV6 is. A korábbi változat hagyományosnak nevezhető fényszóróit látványos menetfényekre cserélték, az egyik sarkába rejtve a fényszórót, a lökhárítókat is átszabták, és a felni is új. Hátul már kevesebb a változás, de a hátsó lámpa fénycsíkján is igazítottak egy kicsit.
Ujjlenyomat-olvasó
Belül első pillantásra semmi sem változott, valójában új a kormánykerék, ami a GT-Line változatnál sportosabb formájú. A dupla kijelző sem maradt változatlan, kisebb lett a kerete, és új rendszer fut rajta. Az opciók eddig is hosszú listáját az elektromosan állítható kormánykerék bővíti tovább, és ujjlenyomat-olvasó is került a középkonzolra, ezzel a digitális kulccsal kinyitott autót el is lehet indítani, és betölthetők a személyes profilok.
Nagyobb hatótávolság
A műszaki tartalom terén a legtöbbet az akkumulátor kapacitása változott, az alapmodellé 58-ról 63 kilowattórára, a Long Range változaté 77-ről 84 kilowattórára, amivel a hatótávolság is nőtt, az utóbbié 528-ról 582 kilométerre. A nagyobb kapacitású, de az elődjénél egy kilogrammal könnyebb akkuk egy kicsivel még gyorsabban tölthetők, akár 258 kilowattal, ezzel 18 perc alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség.
Ez is érdekelhet: