A Kia rendkívül elkötelezett az elektromobilitás felé, az elmúlt időszakban három megfizethető árú elektromos modell érkezését jelentették be, ezek közül az EV3 jött meg elsőként. Megnéztük közelebbről az EV9 kistesóját.

Frankfurtban, Németország egyik legnagyobb városában található a Kia Europe központja. A látképet a pénzügyi negyed felhőkarcolói uralják, és talán sokan nem tudják, de azért is nevezik Frankfurt am Mainnak, mert a Majna folyó mentén fekszik. Érdekes, nekem elsőként a kedvenc levesem, a frankfurti leves jut eszembe a városról. A viccet félretéve mostanra már biztosan téged is gyötör a kíváncsiság a Kia újdonságával kapcsolatban, nem is húzom tovább a szót.

A Kia receptje

Ha valaki, akkor a Kia mindenképpen bevállalós az autóinak formavilágát tekintve. Azt tudom elképzelni, hogy a tervezőrészlegen nemigen vannak piszkozatok, hanem egész egyszerűen papírra vetik az első gondolatukat, kicsit faragnak, finomítanak rajta itt-ott, mindenki hozzáteszi, amit jónak gondol, és kész is a vadonatúj modell. Igen, ez lehet a recept!

Mindösszesen három évet kell fejben visszatekernünk ahhoz a részhez, amikor a márka bemutatta az EV6-ot. Tisztán emlékszem, hogy mennyire meghökkentem a különleges és, hát, korántsem mindennapi formavilág láttán. Én egész egyszerűen csak űrhajónak becéztem. Nem hiába, a következő évben be is zsebelte az Év Autója díjat! Aztán jött a többszörös díjnyertes EV9 a maga robusztus megjelenésével, tekintélyt parancsoló méreteivel, ezúttal pedig

a zászlóshajó technológiáit és formai frissességét magában hordozva megérkezett a Kia EV3.

A Kia az egyesült ellentétek elgondolás mentén készítette el a kompakt SUV-t, ez pedig legfőképp a külsőn figyelhető meg. Izgalmasnak izgalmas, tele van krikszkraksszal, vagyis számos alakzat köszön vissza, kezdve a négyzettől a téglalapon át, egészen a sokszögekig. Egy óriásbébivel van dolgunk, hiszen nagynak tűnik, ám méretben a Kia Niro EV alá helyezendő, viszont tengelytávja egy az egyben megegyezik a Kia Sportage-éval, ami 2,68 métert jelent. A hossza 4,3 méter, a szélessége 1,85 méter, a magassága pedig 1,56 méter.

Egyesült ellentétek

Elejét és hátulját tekintve a LED-es lámpatesteket igyekeztek a lehető legjobban a kasztni szélére helyezni, ezzel optikailag még szélesebbé téve a tisztán elektromos járművet. Igen ám, de nemcsak optikailag tűnik szélesnek, hanem az is. A Kia szavaival élve ez „a legszélesebb modell a kategóriájában”. A vállalatnál rátapinthattak a lényegre, hiszen a jelen pillanatban második legdinamikusabban fejlődő szegmensbe elkészítették a legszélesebb autót. Fantasztikus!

Korrekt, napi szinten abszolút élhető hasmagasság, minimálisan lejtő tetővonal. Számomra az egyik legszimpatikusabb rész a hátulja.

Oldalról nézve a C oszlop kicsit defenderes, hátulról tetszenek a vállai, ahogy kiszélesednek, menet közben a visszapillantóba nézve kellemes látvány lehet. Ugyanakkor lehet, hogy ez csak az én mániám, hiszen a Rocket Bunny, Liberty Walk és társai korszakából jövök...

Az elektromosan működtethető csomagtérajtó alatt egy 460 literes raktér húzódik, ami az ülések előredöntésével 1250 literre növelhető. Ne feledkezzünk meg a frunkról, vagyis az első csomagtartóról sem, ami 25 literes.

Az, hogy az autó szélessége és az utastér tágassága között párhuzam vonható-e, természetesen akkor mutatkozik meg, ha helyet foglalunk akár az első, akár a hátsó üléssorban. A gyártó mindenesetre igyekszik kihangsúlyozni mindenféle adattal, hogy valóban egy óriásbébiről van szó, akinek a bendője is tágas! A sajtótájékoztatón ugyanis többször kiemelték, hogy a beltér olyan, akár egy nappali, szellős környezet fogadja az utasokat, elöl 1060 mm, hátul 950 mm lábtérrel, valamint elöl 1015 mm, hátul 955 mm belső magassággal. Elképzeltem, ahogy ezt olvasva elkezdtél hadonászni a lábaid előtt és a fejed felett, de hidd el,

a livingroom feelinghez tényleg be kell ülni az EV3-ba, úgyhogy amint lesz rá lehetőséged, ne szalaszd el!

A konkrét modell, amit Frankfurtban lehetőségünk volt testközelből szemügyre venni, megszagolgatni és megtapogatni, egy GT-line verzió volt, ami könnyen felismerhető egyedi külső és belső jegyei alapján.

Finom tapintású, újrahasznosított anyagok, az első üléseken GT-line nyomat, letisztult környezet,

és itt meg is állnék egy pillanatra. Én ehhez hasonló, ennyire kényelmes fejtámlával, de nevezhetjük akár párnának is, életemben először a Mercedes EQS-nél találkoztam! Már az EV6-ban is praktikus megoldásnak tartottam az első ülések támlájába integrált USB-C-s csatlakozót, szerencsére ez az EV3-ban is benne van.

A háromküllős multikormány szerintem arányaiban túl nagy ebbe a modellbe, viszont esztétikus és jó a tapintása. A kormányoszlopon elhelyezett bajuszkapcsolónál tudjuk bekapcsolni az autót, mert ugye manapság már sok esetben bekapcsoljuk, és nem beindítjuk őket.

Mosolyogva konstatáltam, hogy jó sok fizikai gomb van az EV3 fedélzetén, ráadásul a kijelző alatt elhelyezett tapigombok is érintés-visszajelzésesek! Hurrá!

Két 12,3 colos kijelzővel találkozunk, ezeket egy 5,3-as, szintén érintős kijelző választja külön egymástól. Ezt a kisebbiket kifejezetten a klímának, fűtésnek dedikálták. Az infotainment rendszer, amit az EV3 használ, a ccNC nevet viseli. A további főbb funkciók között ott van például az OTA frissítés támogatás vagy az Apple CarPlay, illetve Android Auto telefontükrözés.

Amit nőként imádtam, és egyáltalán nem számítottam rá, az a hatalmas piperetükör a napellenzőkben. Korábban egy autónál sem találkoztam még feltüntetett QR kóddal, melyet okoskészülékünkkel beolvasva még több információhoz juthatunk az autóval kapcsolatban, valamint a használati útmutatót is ott kell keresni. Az EV3-ban ez a kódocska a jobb oldali légbefúvó alá került. Az imént említett tükör mellett a másik kedvencem a középső kartámasz, ami becsapós, hiszen nem csak egy kartámasz. Gyakorlatilag ketté van osztva, az alsó részét előre lehet húzni, ami kvázi asztalként is szolgálhat, így például töltés közben laptopon könnyedén végezhetjük onnan a munkánkat.

Frankfurtból Párizsba egyetlen töltéssel

A Kia legkisebb dedikált elektromos autója az E-GMP platformra épül. Kétféle verzió közül lehet majd választani, ez minden esetben elsőkerék-meghajtással párosul. A kisebb akkumulátor bruttó 58,3 kilowattórás, a nagyobb 81,4 kilowattórás, kissé „teslásan” Standard Range és Long Range az EV3 két változatának neve.

A Standard Range összteljesítménye 204 lóerő, 7,4 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, WLTP szerinti hatótávja 410 km, gyorstöltőn pedig 10-80%-ra akár 30 perc alatt feltölthető. A Long Range teljesítménye a nagyobb akkumulátor ellenére megegyezik, viszont hatótávja csábító 560 kilométer. A Kia azt állítja, hogy ezzel a verzióval el lehet jutni Frankfurtból Párizsba egyetlen töltéssel. Azt már nem emelték ki, hogy ez pontosan milyen tempóval haladva történhet meg,

mindenesetre amennyire kalandvágyó vagyok, én aztán simán kipróbálnám!

Riválisok tekintetében a nemzetközi piacokon többek közt a Volvo EX30-cal, a Cupra Bornnal, valamint a VW ID.3-mal igyekszik majd felvenni a versenyt ez a jóvágású elektromos járgány. Vajon a formai frissességgel és az innovatív technológiákkal együtt árával is jó helyre pozícionálja majd magát kategóriájában a Kia újdonsága?

Ez is érdekelhet:

Kellemes brutalizmus – Kia EV9 AWD GT Line

5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra ez a 2,7 tonnás SUV, de az EV9 lényege igazából a komfort. Teszten a Kia hatalmas villanyautója.

Nem csak a formája miatt érdekes az elektromos Kia EV5

A Sportage kategóriájában is új elektromos autóval jelentkezik a Kia.

Új arcot öltött, és belül is megújult a Kia Sorento

Az elektromos EV9 mintájára frissítette fel a Sorentót a Kia.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában