A Kia nem egy, hanem egyszerre három új elektromos autó koncepcióját leplezte le, és ezek közül az EV5-nek nem is a formája érdekes, hiszen azt láttuk már korábban, hanem a műszaki tartalom, amiről most részleteket is elárultak.

Megszoktuk a Kiától, hogy bátran kísérletezik új formákkal, és ennek eredménye a koreai márka két legutóbbi elektromos autója, a középkategóriás crossover EV6, valamint a felsőkategóriás szabadidő-autó EV9 is. A Kia hamarosan három újabb modellel bővíti az elektromos autóinak kínálatát, és ezek előzetesét leplezte le három koncepcióautóval.

A két szélén a már rendelhető EV6 és EV9, középen az újonnan bemutatott EV3 és EV4 között az EV5

A Concept EV3 és EV4 még futurisztikus tanulmányként mutatkozott be, a Concept EV5 azonban egy újabb lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz. Most nem is a nagyobb testvér EV9-ét idéző szögletes formája az érdekes, hiszen azt már kétszer, tavasszal és nyáron is megmutatta a Kia, hanem a lemezek alatt műszaki tartalom.

A Kia egészen pontos részleteket is elárult az EV5-ről, például azt, hogy 4,62 méter hosszú,

1,88 méter széles és 1,72 méter magas, a tengelytávja 2,75 méteres. Az új modell tehát nyolc centivel rövidebb, mint az EV6, de magasabb építésű is nála. A leginkább a Peugeot e-3008, a Škoda Enyaq és a Volkswagen ID.4 riválisaként jellemezhetjük.

Az új EV5 olyan platformra épül, ahol az alapmodellben a 218 lóerős elektromotor nem a hátsó, hanem az első kerekeket hajtja. Az akkumulátor a belépőváltozatban 58 kilowattórás, de lesz egy Long Range kivitele is 81 kilowattórás akkuval. A csúcsmodellben pedig egy 95 lóerős elektromotor kerül a hátsó kerekekhez, amivel 306 lóerő a kombinált teljesítmény.

Nem véletlenül kaptunk ennyire részletes adatokat, a Kia EV5 ugyanis a kialakításával is közelebb jár a sorozatgyártáshoz,

mint az EV3 és EV4. A belső térről készült képeken látszik, hogy minden kapcsolója megvan, ami egy forgalomba kerülő modellhez szükséges, a két 12,3 colos képernyő között újdonságként egy harmadik, 5 colos kijelzővel a klímaberendezés kezeléséhez.

Az utastér érdekessége, hogy a jobb első utasülés ülőlapja szinte a vezetőülésig ér, és nem minden cél nélküli ez a kanapészerű kialakítás. A Kia szerint ugyanis ágyat lehet hajtogatni az ülésekből, amivel kempingezésre is beválik majd az EV5, ehhez pedig asztallá alakítható kalaptartó, valamint mini hűtőszekrény is lesz a fedélzeten.

Ez is érdekelhet:

Mintha egy aranyos robot lenne a Kia következő elektromos autója

A kompakt és elérhető EV3 előzetese ez a koncepció.

A Ceed jövőjét jelentheti ez a futurisztikus formájú elektromos autó

Egy sor újabb elektromos autót jelentett be a Kia, ez a Ceed méretében készült.

Új arcot öltött, és belül is megújult a Kia Sorento

Az elektromos EV9 mintájára frissítette fel a Sorentót a Kia.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

Még a Ford Mustang GTD is lehet durvább!

További cikkeink a témában