A Kia egy mérges-karakteres-sportos Picanto-facelifttel jelzi, hogy komolyan odateszi magát a kisautószegmensben.
Még május közepén, közvetlenül a frankfurti Brand Summit előtt, a város egy másik pontján, nevezett rendezvénytől elkülönítve villantotta meg új kisautóját a Kia. Ő a Kia Picanto.
A Brand Summit – ahol a koreaiak új csúcsmodellje, az EV9 került reflektorfénybe – élesen elkülönült a Picanto bemutatójától, de nem teljesen, amennyiben már a kisautón is láthattuk az „Opposites United” dizájnfilozófia megjelenését. Persze az EV9 annyira egyedi, a Kia számára programadó autó, hogy nehéz a méretskála másik végén tanyázó Picantóval összehasonlítani, mindenesetre a robusztus orr, a csillagképeket idéző első-hátsó fényszórók, a kasztniba simuló alumíniumlogó, a markáns felnik azért határozottan az új irányt képviselik.
A markánsabb megjelenés egyáltalán nem tesz rosszat a kisautónak, mondjuk a hátsó diffúzor – GT Line ide vagy oda – kicsit komikus: biztosan sokat segít, amíg elmegyünk bevásárolni a városi forgalomban.
Ezzel együtt a törekvés dicséretes, hogy a mindent felfaló SUV-ok, crossoverek világban a Kia fontosnak tartja a kisautók szegmensét is, illetve általában fontosnak tartja az európai piacot. Bár a koreaiak alapstratégiája 2030-ra 55 százalékra emelni az EV-k arányát az értékesítésben – amivel piacvezetővé válna e téren –, ugyanúgy területet foglalna a kisautóknál is, amire van is esély az újragondolt Picantóval.
Jó úton jár a gyártó: az idén húszéves típusból idén áprilisban 5339 érkezett Európába, 34 százalékkal több, mint 2022 áprilisában, a népszerűséggel tehát már most sincs gond.
Nyilván még visszatérünk a Picantóra bővebben is, Frankfurtban valóban csak egy gyors ízelítőt kaptunk: körbejártuk, megcsodáltuk a kocsit, kinyitogattuk az ajtókat, beültünk, megnéztük a csomagtartót is. Szó szerint is benéztünk a motorháztető alá, de a motort nem indítottuk be, úgyhogy rajta vagyunk a következő lépésen, egy menetpróbán.
Ez is érdekelhet: