Most először hódította el az európai év autója díjat a Kia, a szinte kizárólag elektromos autókból álló döntőből szoros verseny után került ki győztesként az EV6.

Nem is az volt a meglepetés, hogy elektromos autó nyeri az európai év autója díjat 2022-ben, hanem az, hogy melyik modell. Azt ugyanis már múlt ősszel megtudtuk, hogy a hét döntős közé hat tisztán elektromos hajtású autó került, amit az alapoktól eleve elektromos autónak terveztek, és a kivételt jelentő hetediknek, a Peugeot 308-nak is van plug-in hibrid változata, később pedig tisztán elektromos modell is lesz belőle.

A genfi autószalon helyett

Az európai év autója az egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező díj, az autós újságírókból álló zsűri 1964 óta ítéli oda a szerintük legjobb új modellnek. A díjátadóra pedig immár tizenegyedik éve a genfi autószalon előestéjén került volna sor, azonban a genfi szalon a két előző évhez hasonlóan idén is elmaradt. A szervezők ígérik, hogy jövőre egy olyan kiállítással térnek vissza, ami izgalmas lehet az autógyártóknak és a látogatóknak egyaránt.

Az idei döntős mezőny elég erősre sikerült ahhoz, hogy nehéz lett volna előre megjósolni, melyik modell viszi majd haza a díjat.

Külön érdekesség, hogy a teljesen azonos technikájú Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 is bekerült a döntőbe, és a zsűri azt jósolta, hogy egymás elől lophatják el a szavazatokat – ez kis híján így is történt. A világ legújabb fejleményeire reagálva pedig a két orosz zsűritag szavazatát teljesen kihagyták az értékelésből.

A szoros verseny végére kiderült, hogy 2022-ben az európai év autója díjat a Kia EV6 nyerte 279 ponttal,

második lett a Renault Megane E-Tech Electric 265 ponttal, míg a harmadik helyen a Hyundai Ioniq 5 végzett 261 ponttal. 191 pontot szerzett, és a negyedik helyen zárt a Peugeot 308, ötödik lett a Škoda Enyaq iV 185 ponttal, míg a Ford Mustang Mach-E 150, a Cupra Born pedig 144 pontot szerzett 22 ország 59 autós újságírójától.

A Kia számára azért is fontos ez a győzelem, mert most először szerezték meg az európai év autója díjat.

A koreai márka egyszer már éppen csak egy hajszállal maradt le az elsőségről: az eddigi legjobb eredményük a Ceed harmadik helye volt az emlékezetes szavazáson 2019-ben, amikor mindössze három ponttal maradt le a holtversenyben vezető Alpine A110 és Jaguar I-Pace mögött, a második helyek száma végül az utóbbinak ítélte a díjat.

Így szavaztak a magyarok

A két magyar zsűritag elég jól megjósolta az eredményt, hiszen a három dobogós autónak adták a legtöbb pontot. Csikós Zsoltnál a Kia EV6, míg Gajdán Miklósnál a Hyundai Ioniq 5 volt a favorit, akinek 6 pontot adott, a másik koreai modellnek és a Renault Megane-nak mind a ketten öt-öt pontot ítéltek.

A Kiának a tavalyi győztes Toyota Yaris adja át a stafétát – ki tudja, talán az utolsó nem elektromos autóként, ami elhódította a díjat 2021-ben.

Ez is érdekelhet:

Francia és koreai típust választottak év autójának a németek

Nem volt részrehajló a német autós újságírókból álló zsűri.

A legújabb elektromos Kia sem okozott csalódást, csak máshogy nem, mint a többi

A Kia EV6 egy igazán jól sikerült elektromos középkategóriás mindenes autó lett. Csak egy dolog hiányzik belőle. Viszont minden más dolog benne van, ami kellhet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában