Most először hódította el az európai év autója díjat a Kia, a szinte kizárólag elektromos autókból álló döntőből szoros verseny után került ki győztesként az EV6.

Nem is az volt a meglepetés, hogy elektromos autó nyeri az európai év autója díjat 2022-ben, hanem az, hogy melyik modell. Azt ugyanis már múlt ősszel megtudtuk, hogy a hét döntős közé hat tisztán elektromos hajtású autó került, amit az alapoktól eleve elektromos autónak terveztek, és a kivételt jelentő hetediknek, a Peugeot 308-nak is van plug-in hibrid változata, később pedig tisztán elektromos modell is lesz belőle.

A genfi autószalon helyett

Az európai év autója az egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező díj, az autós újságírókból álló zsűri 1964 óta ítéli oda a szerintük legjobb új modellnek. A díjátadóra pedig immár tizenegyedik éve a genfi autószalon előestéjén került volna sor, azonban a genfi szalon a két előző évhez hasonlóan idén is elmaradt. A szervezők ígérik, hogy jövőre egy olyan kiállítással térnek vissza, ami izgalmas lehet az autógyártóknak és a látogatóknak egyaránt.

Az idei döntős mezőny elég erősre sikerült ahhoz, hogy nehéz lett volna előre megjósolni, melyik modell viszi majd haza a díjat.

Külön érdekesség, hogy a teljesen azonos technikájú Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 is bekerült a döntőbe, és a zsűri azt jósolta, hogy egymás elől lophatják el a szavazatokat – ez kis híján így is történt. A világ legújabb fejleményeire reagálva pedig a két orosz zsűritag szavazatát teljesen kihagyták az értékelésből.

A szoros verseny végére kiderült, hogy 2022-ben az európai év autója díjat a Kia EV6 nyerte 279 ponttal,

második lett a Renault Megane E-Tech Electric 265 ponttal, míg a harmadik helyen a Hyundai Ioniq 5 végzett 261 ponttal. 191 pontot szerzett, és a negyedik helyen zárt a Peugeot 308, ötödik lett a Škoda Enyaq iV 185 ponttal, míg a Ford Mustang Mach-E 150, a Cupra Born pedig 144 pontot szerzett 22 ország 59 autós újságírójától.

A Kia számára azért is fontos ez a győzelem, mert most először szerezték meg az európai év autója díjat.

A koreai márka egyszer már éppen csak egy hajszállal maradt le az elsőségről: az eddigi legjobb eredményük a Ceed harmadik helye volt az emlékezetes szavazáson 2019-ben, amikor mindössze három ponttal maradt le a holtversenyben vezető Alpine A110 és Jaguar I-Pace mögött, a második helyek száma végül az utóbbinak ítélte a díjat.

Így szavaztak a magyarok

A két magyar zsűritag elég jól megjósolta az eredményt, hiszen a három dobogós autónak adták a legtöbb pontot. Csikós Zsoltnál a Kia EV6, míg Gajdán Miklósnál a Hyundai Ioniq 5 volt a favorit, akinek 6 pontot adott, a másik koreai modellnek és a Renault Megane-nak mind a ketten öt-öt pontot ítéltek.

A Kiának a tavalyi győztes Toyota Yaris adja át a stafétát – ki tudja, talán az utolsó nem elektromos autóként, ami elhódította a díjat 2021-ben.

Ez is érdekelhet:

Francia és koreai típust választottak év autójának a németek

Nem volt részrehajló a német autós újságírókból álló zsűri.

A legújabb elektromos Kia sem okozott csalódást, csak máshogy nem, mint a többi

A Kia EV6 egy igazán jól sikerült elektromos középkategóriás mindenes autó lett. Csak egy dolog hiányzik belőle. Viszont minden más dolog benne van, ami kellhet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ez a 978 lóerős Mitsubishi Colt szinte bármelyik szupersportautót megalázza

Szörfdeszkák egy öreg Rollson? Menő!

Mark Zuckerberg egy izmos sportlimuzint vezet a mindennapokban

További cikkeink a témában