Mindennél jobban mutatja, milyen időket élünk, hogy 2022-re az európai Év autója díj hetes döntőjébe hat tisztán elektromos hajtású autó került, és hamarosan a hetediknek is lesz villanymotoros változata.
Nem egyszer nyerte már el az európai Év autója díjat teljesen elektromos hajtású autó, mint a Nissan Leaf és a Jaguar I-Pace, de győzött már a range extender motorral szerelt Opel Ampera, és az a Peugeot 208 is, aminek kapható tisztán elektromos hajtású változata. 2022-re pedig nagyon nagy valószínűséggel ismét egy elektromos autó nyeri a díjat.
Miért mondjuk ezt? Azért, mert az európai autós újságírókból álló zsűri kihirdette, hogy a nevezett modellek közül melyik jut a döntőbe, és
a hét autóból hat teljesen elektromos hajtású, mi több, eleve villanyautónak tervezték őket.
Az egyetlen kivétel a Peugeot 308, amiből azonban kapható zöld rendszámos plug-in hibrid, és állítólag lesz elektromos kivitele is.
A döntőbe került modellek közt van két páros is, amelyek nagyon hasonló technikát használnak. A Cupra Born nem más, mint a Volkswagen ID.3 ikertestvére, míg a Škoda Enyaq iV ugyanarra a platformra épül, csak egy mérettel nagyobb náluk. Meglepetésre a Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6 külön is bejutott a döntőbe, pedig a két modell technikája teljesen megegyezik.
A döntőbe jutás feltétele, hogy az adott modell legalább öt európai országban kapható legyen, és ezek az autók nemsokára a magyar utakra is megérkeznek. A Ford Mustang Mach-E, a Hyundai Ioniq 5 és a Škoda Enyaq iV egy ideje már kapható, a Kia EV6 és a Peugeot 308 a napokban mutatkozik be itthon, a Cupra Born és a Renault Megane E-Tech érkezésére egy kicsit még várni kell.
Mutatjuk a döntős autókat, aztán szavazz, hogy melyiknek adnád az Év autója díjat 2022-ben! A genfi autószalon ugyan jövőre is elmarad, de a díjat annak idején adják át, február 28-án derül ki a győztes, amely a Toyota Yaris helyére léphet.