Dizájn terén újabb erős alkotást tett le az asztalra a Kia, itt a Sportage új generációjának európai változata, ami nem csak a külseje miatt érdekes: az újdonság többféle hibrid hajtással és a legmodernebb asszisztensekkel érkezik.

Csak azért nem mondhatjuk óriási meglepetésnek az új Sportage dizájnját, mert a Kia már három hónapja leleplezte a szabadidő-terepjáró ötödik generációját.

Az még a tengerentúli piacokra szánt hosszabb változat volt, most pedig azt a modellt ismerhetjük meg, amit kimondottan az európai országok számára fejlesztettek.

A legfontosabb különbség a karosszéria mérete, a koreai Sportage ugyanis 4,66 méter hosszú és 2,76 méter a tengelytávja, míg

a most bemutatott európai modell 4,52 méter hosszú és 2,68 méter a tengelytávja, tehát 14 centivel rövidebb a tengerentúlinál,

de négy centivel hosszabb az elődjénél. A csomagtartója bőséges, 587 literes, és 1776 literesre bővíthető.

A dizájn tehát már nem olyan nagy meglepetés, de még mindig elég feltűnőnek számít, és nem csak a saját kategóriájában.

A legérdekesebb része a széles hűtőmaszkja, a két szélén a bumerángformájú nappali fényekkel és a rombuszalakú fényszórókkal. A C-oszlopon találkozik a karosszéria és a tető színe, míg a hátsó lámpákat fekete sávval kötötték össze.

A belső tér már nem annyira meglepő, hiszen az új Sorento stílusában készült,

a kormánykerék mögött két 12,3 colos képernyővel, és az EV6-hoz hasonlóan váltható média- és klímapanellel. A Sportage a legújabb asszisztenseket is megkapja, így a navigáció adatait használó adaptív tempomatot, a távirányítós parkolást és a holttérfigyelő kamerát.

Már az 1,6 literes, 150 lóerős alapmodellje is mild hibrid, míg a 230 lóerős teljes hibrid változatban a benzinmotor 180 lóerős, hozzá egy 60 lóerős, 265 Nm nyomatékú elektromotor és egy 1,49 kilowattórás akkumulátor csatlakozik.

A csúcsmodell a 265 lóerős plug-in hibrid, aminek erősebb, 91 lóerős az elektromotorja és nagyobb, 13,8 kilowattórás az akkuja.

A Sportage nálunk dízelmotorral is kapható lesz, az 1,6 literes turbódízel 115 és 136 lóerős változatban érhető el, az utóbbi 48 voltos mild hibrid rendszerrel. A váltó hatfokozatú kézi vagy hétsebességes duplakuplungos lehet, az újdonság adaptív lengéscsillapítással és automatikus összkerékhajtással is rendelhető.

Így fejlődött a Kia Sportage a legelsőtől a legújabbig:

Ez is érdekelhet:

Sportosabb lett a megújult Kia Ceed és ProCeed

Golf vagy Focus helyett választanád?

Itt egy újabb villanyautó, az orrában csomagtartó! Első üléspróba a Kia EV6-ról

Sajnos az előszériás, féltve óvott demópéldánnyal egy métert se mehettünk, de azt már tudjuk, mekkora belül és mennyire kényelmesek az ülései!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés