A Delta Integrale után egy újabb legendás Lancia modernizált változata készült el: a 037 Stradale éledt fel a Kimera Automobili műhelyében, és a középmotoros sportautó minden téren sokkal jobb lett az eredetinél.
A nyolcvanas évek elején a rali-világbajnokságra készült a Lancia 037, az utolsó hátsókerék-hajtású versenyautó, amivel világbajnoki címet tudtak nyerni 1983-ban. A nevezéshez szükség volt kétszáz példányra a Stradale névre keresztelt utcai változatból, és most ezt gondolta tovább az olasz Luca Betti által alapított Kimera Automobili, az eredmény az elképesztő EVO37 lett.
Az utolsó részletig átgondolták és a legmodernebb módszerekkel tervezték újra a technikát,
méghozzá az eredeti Lancia 037 építésében is részt vevő szakemberekkel. A motorját Claudio Lombardi fejlesztette tovább, negyven éve is ő álmodta meg a Martini Racing Team erőforrásait, majd a kilencvenes években a Ferrari F1-es motorjain dolgozott.
Az alapokat, mint az eredeti 037-nél, a Lancia Beta Montecarlo utascellája adja,
erre kerül rá a Delta S4-nél látott módon megerősített segédkeret elöl és hátul. A kettős keresztlengőkaros futómű felépítése a régi, de az Öhlins segítségével átépítették, a fékrendszert a Brembo szállította, és a klasszikus helyett akár karbonkerámia tárcsákkal is lehet kérni.
A motorja az eredeti 2,1 literes négyhengeres, turbóval és kompresszorral, de a modern technikának köszönhetően a teljesítményét 205-ről 500 lóerő fölé növelték, a maximum nyomatéka 550 Nm, amit ötfokozatú kézi sebességváltóval lehet eljuttatni a hátsó kerekekre.
A tesztelésében a 037 eredeti pilótája, a kétszeres rali-világbajnok Miki Biasion is részt vesz.
A karosszériát finoman átdolgozták, ezzel hosszabb és szélesebb lett az EVO37, az elemek üvegszálas helyett szénszálas anyagból készülnek. A modernebb megjelenés és a jobb útfekvés érdekében nagyobbak a kerekek, elöl 18, hátul 19 colosak, rájuk a Pirelli által szállított defekttűrő abroncsok kerülnek.
A képeket elnézve nem tudunk nem vágyni erre az autóra.
A premierjét a goodwoodi fesztiválon tartják idén nyáron, de a Kimera EVO37 már most rendelhető. A nevéhez méltón összesen 37 példány készül belőle, amiből 11-et már el is adtak.
Nagyon tehetős gyűjtőnek kell lenni hozzá, az alapára ugyanis 480 ezer euró, ami 167 millió forintnak felel meg!
Igaz, ennek akár a kétszeresét is el szokták kérni egy eredeti Lancia 037-ért.