Nem akármivel hívja fel magára a figyelmet a Lancia 037 modernizált változatát készítő Kimera Automobili: azt a kétszeres világbajnokot ülteti az EVO37 kormánya mögé, aki annak idején nyerni tudott a B-csoportos raliautóval.

Az olasz Kimera Automobili egy éve nagyot dobott a legendás Lancia 037 modernizált változatával, és az EVO37 most megkapta azt a festést, amit mindig is megérdemelt. A B-csoportos őse hasonló Martini-színekben nyerte meg a konstruktőri világbajnokságot az összkerekes riválisok előtt 1983-ban, és a modern utódja folytatja ezt a történetet.

Az EVO37 tesztelésében az a Miki Biasion is részt vett, aki 1988-89-ben két világbajnoki címet szerzett,

és aki a nyolcvanas évek elején éppen ilyen Lancia 037-tel versenyzett. A Kimera pedig felkérte, hogy vezesse április elején a Costa Smeralda Historical Rally-n, éppen azokon a pályákon, ahol annak idején a sikereit aratta a Lanciával.

Biasion az EVO37 első prototípusát fogja vezetni, de a vevőknek szánt példányok is készülnek már, a smaragdzöldre fényezett elsőt egy hónapja adták át a holland vásárlójának, a második pedig áprilisban kerül egy spanyol gyűjtőhöz.

A Kimera idén még nyolc autóval készülne el, és a 37 darabos limitált szériából 27-et már eladtak.

A világ minden pontjáról óriási az érdeklődés az EVO37 iránt, a vevők az Egyesült Államokból, Japánból, Dél-Amerikából és a Közel-Keletről is érkeznek. Az ára jelenleg 540 ezer euró, azaz 200 millió forintnak megfelelő összeg, és ha tehetnénk, biztosan a gyűjteményünkbe állítanánk egyet a rali aranykorát megidéző 500 lóerős sportautóból.

Ez is érdekelhet:

Fantasztikus lett a Lancia 037 modernizált változata

A legjobb, hogy limitált szériában gyártásba is kerül.

Igazi álom a Lancia Delta Integrale modernizált változata

Csak azt nem tudjuk, honnan lesz pénzünk rá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában