A Ferrarinak (és amúgy a Renault-nak és a Mercedesnek) nem igazán nyerte el a tetszését az új motorkonstrukció, amire a maranellóiak előbb csak a vétójoggukkal jöttek, aztán előhúzták a hisztikártyát, vagyis (ismét) a kiszállás lehetőségével fenyegetőztek. Vajon mennyit veszítene a Forma–1 és a Ferrari a másik nélkül?
Bernie Ecclestone szerint a Ferrari kiszállása most valós veszély, a Sky Sports egyik veterán szakújságírója, Peter Windsor pedig úgy van vele, hogy a Ferrari igényeinek kielégítése a sportág szerves részét képezi (ezzel gyakorlatilag megerősítette Ecclestone botrányszagú beismerését):
„A motorokkal kapcsolatos helyzet csak egy ürügy számukra, hogy kinyilvánítsák: ha nem tesznek a kedvünkre, könnyen leléphetünk, mert fontosabbak vagyunk, mint a Forma–1. És ez így is van. (...)
Attól tartok, a Ferrari nélkül az F1 csak lenne egy a sok versenysorozat közül. Nem lenne vele semmi baj, csak éppen már nem lenne igazán Forma–1.Ezért ezt nagyon komolyan kell vennünk."
A Sky Sports másik szakértője, Marc Priestley szerint a Ferrari igazságtalan előnyben volt és van azáltal, hogy történelmi okokból több pénzt kapott, mint bármelyik másik alakulat, ugyanakkor szerinte
„úgy érdemes gondolni az F1-re, mint egy téglafalra: nagyon erős, nagyon magas, nagyon nagy, de ha egyetlen téglát is kivesznek belőle, összeomlik az egész".
Nagyon úgy fest tehát, hogy a szakértők azon vannak, hogy a Forma–1-nek nagyobb szüksége van a Ferrarira, mint fordítva.
Szerinted?
Kinek van nagyobb szüksége a másikra?
(Fotó: AFP)