A Koenigsegg nem egyszerűen egy újabb szélvészgyors szuperautóval állt elő, a négyüléses Gemera olyan forradalmi megoldásokat alkalmaz, amitől biztosan leesik az állad.
Megszoktuk már, hogy a Koenigsegg mindig képes valami meglepőt mutatni, és nincs ez másként a legújabb szuperautójával sem. A Gemera a márka első négyüléses modellje, de nem ez az egyetlen különleges benne. Christian von Koenigsegg a benzinmotor és az elektromos hajtás olyan kombinációjával állt elő, amivel más gyártók még nem próbálkoztak.
A Gemera hajtását nem kevesebb, mint négy motorra bízták.
A hátsó kerekekhez került két 500 lóerős, 1000 Nm nyomatékú villanymotor, és a kardántengelyre egy harmadik 400 lóerővel
és 500 Nm-rel, ezek együtt 1100 lóerőre képesek, és 300 km/órára gyorsítják a sportautót. A 16,6 kilowattórás, 800 voltos akkumulátorról 50 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan.
A negyedik egy forradalmi technikájú belsőégésű motor, ami a Koenigsegg saját fejlesztése.
A kétliteres, biturbó háromhengeres 600 lóerős és 600 Nm a nyomatéka, és barátságos óriásnak hívják,
mert etanollal vagy metanollal tankolva környezetkímélő tud lenni. A vezérműtengely nélküli csodamotor szükség esetén persze 95-ös benzinnel is használható.
A kombinált teljesítmény 1700 lóerő és 3500 Nm, amivel a Gemera roppant gyors tud lenni, 1,9 másodperc alatt gyorsul százra,
a végsebessége meghaladja a 400 km/órát. A száguldást pedig egyszerre négyen is élvezhetik, ez lesz ugyanis a Koenigsegg első négyszemélyes modellje, a hátsó helyekre is a látványosan felfelé nyíló ajtókon keresztül lehet beszállni.
A képekről talán nem látszik, de a Gemera nem kicsi, 4,95 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,3 méter magas, a hátsó utasoknak a háromméteres tengelytáv hagy helyet. Az igényes anyagokkal borított belsőben
nemcsak a középkonzolra, de a hátsó utasokhoz is került egy 13 colos képernyő, és a visszapillantó tükröket is kamerák helyettesítik.
A Gemera ezen kívül is tele van high-tech megoldásokkal, például szénszálas kerekekkel és kerámiafékekkel, elektromosan nyitható ajtókkal, állítható magasságú futóművel és hátsókerék-kormányzással is felszerelték.
A Koenigsegg négyüléses szuperautójából mindössze 300 példányt építenek, az ára egymillió euró lesz.