A Koenigsegg nem egyszerűen egy újabb szélvészgyors szuperautóval állt elő, a négyüléses Gemera olyan forradalmi megoldásokat alkalmaz, amitől biztosan leesik az állad.

Megszoktuk már, hogy a Koenigsegg mindig képes valami meglepőt mutatni, és nincs ez másként a legújabb szuperautójával sem. A Gemera a márka első négyüléses modellje, de nem ez az egyetlen különleges benne. Christian von Koenigsegg a benzinmotor és az elektromos hajtás olyan kombinációjával állt elő, amivel más gyártók még nem próbálkoztak.

A Gemera hajtását nem kevesebb, mint négy motorra bízták.

A hátsó kerekekhez került két 500 lóerős, 1000 Nm nyomatékú villanymotor, és a kardántengelyre egy harmadik 400 lóerővel

és 500 Nm-rel, ezek együtt 1100 lóerőre képesek, és 300 km/órára gyorsítják a sportautót. A 16,6 kilowattórás, 800 voltos akkumulátorról 50 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan.

A negyedik egy forradalmi technikájú belsőégésű motor, ami a Koenigsegg saját fejlesztése.

A kétliteres, biturbó háromhengeres 600 lóerős és 600 Nm a nyomatéka, és barátságos óriásnak hívják,

mert etanollal vagy metanollal tankolva környezetkímélő tud lenni. A vezérműtengely nélküli csodamotor szükség esetén persze 95-ös benzinnel is használható.

A kombinált teljesítmény 1700 lóerő és 3500 Nm, amivel a Gemera roppant gyors tud lenni, 1,9 másodperc alatt gyorsul százra,

a végsebessége meghaladja a 400 km/órát. A száguldást pedig egyszerre négyen is élvezhetik, ez lesz ugyanis a Koenigsegg első négyszemélyes modellje, a hátsó helyekre is a látványosan felfelé nyíló ajtókon keresztül lehet beszállni.

A képekről talán nem látszik, de a Gemera nem kicsi, 4,95 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,3 méter magas, a hátsó utasoknak a háromméteres tengelytáv hagy helyet. Az igényes anyagokkal borított belsőben

nemcsak a középkonzolra, de a hátsó utasokhoz is került egy 13 colos képernyő, és a visszapillantó tükröket is kamerák helyettesítik.

A Gemera ezen kívül is tele van high-tech megoldásokkal, például szénszálas kerekekkel és kerámiafékekkel, elektromosan nyitható ajtókkal, állítható magasságú futóművel és hátsókerék-kormányzással is felszerelték.

A Koenigsegg négyüléses szuperautójából mindössze 300 példányt építenek, az ára egymillió euró lesz.

Ez is érdekelhet:

Kaliforniából kap ellenfelet a Pagani és a Koenigsegg

Legyorsulhatja a riválisokat ez az 1250 lóerős hibrid szuperautó.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés