Egyelőre a biztosítók se tudják, mennyibe fog kerülni.
Bár a KRESZ továbbra sem ismeri az elektromos roller fogalmát – a belügyminisztertől, az ORFK-tól és egy megyei kapitányságtól háromféle definíciót hallhattunk –, van már olyan törvény, amelybe bekerültek a mikromobilitási eszközök.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy az április 30-án kihirdetett új rendelkezések szerint egyes mikromobilitási eszközökre, egyebek mellett bizonyos elektromos rollerekre is kiterjed majd a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb). A 2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról 3. § 10. a) pontja szerint
a 25 km/óra sebességnél többre képes, illetve a 25 kg saját tömegnél nehezebb és 14 km/óránál gyorsabb elektromos rollerekre is felelősségbiztosítást kell kötni.
Az az üzembentartó feladata, hogy eldöntse, az ő rollere beleesik-e ebbe a kategóriába, és kell-e rá kgfb-t kötni. Adódik a kérdés, mennyibe fog kerülni a biztosítás, erről azonban egyelőre a biztosítóknak sincs fogalmuk: mivel teljesen új rendelkezésről van szó, a biztosítók június 8-ig állítják össze a mikromobilitási eszközökre vonatkozó díjtarifájukat.
Van egy elektromos rollered, akkor üzembentartó vagy?
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló törvény szerint olyan gépjármű esetében, amelyet nem vettek hatósági nyilvántartásba, vagyis nincs rendszáma, a mindenkori használó is üzemben tartónak minősül. Ezért használat előtt mindenképpen meg kell győződni arról, hogy a járműnek kell-e, illetve van-e kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása – figyelmeztet a Mabisz.
(Forrás: Mabisz, MTI. Illusztráció: Getty Images)
Ez is érdekelhet: