A Hyundai egyik típusából önálló luxusmárka lett a Genesis, ami a szedánok után egy szabadidő-terepjárót is felvett a kínálatába. A hathengeres motorral szerelt GV80-ban minden benne van, amire a koreai gyártó ma képes.
Az Infiniti és a Lexus mintájára a Hyundai is úgy döntött, hogy saját luxusmárkát alapít. Az önállóvá vált Genesis eddig három méretben kínált lépcsőshátú autót, a 3-as sorozatú BMW ellenfelének szánt G70 például egészen ígéretesen néz ki.
Korábban készítettek már sportkupé-tanulmányt, most pedig bemutatták az első szabadidő-terepjárójukat, amit gyártásba is adnak.
A GV80-ról első ránézésre a Bentley Bentayga juthat eszedbe, pedig
a szárnyas emblémával és ötszögletű hűtőmaszkkal díszített Genesis olyan típusok konkurense lenne, mint a BMW X5 és a Mercedes GLE.
A motorja ennek megfelelően egy 3 literes, 278 lóerős hathengeres dízel, ami a hátsó kerekeket hajtja, az összkerékhajtás opció, a futómű adaptív, később pedig kétféle turbós benzinmotor is érkezik a kínálatba.
Az utasterében szinte mindent bőrrel borítottak, a kapcsolók számát a minimumra csökkentették, a középkonzolra pedig egy 14,5 colos érintőképernyő került.
A Genesis a szolgáltatásaival is megnyerné a vevőket, ezért aktív zajcsökkentő rendszerrel és légtisztító berendezéssel szerelték,
a fűthető és szellőztethető üléseit pedig úgy mozgatja alattad menet közben, hogy a hosszú utak is kényelmesek legyenek.