A Lada mégsem tudott teljesen elszakadni anyacégétől, a Renault-tól, hiszen a Daciából épített Largus adja majd az alapját a márka első teljesen elektromos hajtású autójának, ami jövőre kerül gyártásba.

Nincs könnyű helyzetben mostanság a Lada, az orosz-ukrán háború kapcsán hozott nyugati szankciók ugyanis oda vezettek, hogy a Renault kitette a szövetségéből az orosz gyártót, és a moszkvai üzemétől is megszabadult jelképes egy rubelért. Az oroszok a saját kezükbe vették az irányítást, és most megpróbálják kitalálni, hogyan tovább.

A tervek szerint a moszkvai gyárban Moszkvics néven gyártanának autókat, tulajdonképpen egy kínai márka átemblémázott modelljeit. A Lada togliatti gyárában a beszállítóktól származó alkatrészek híján fapados változatban, légzsák és blokkolásgátló nélkül indult újra a Granta gyártása, és az izsevszki üzem sem marad munka nélkül.

A korábban itt készülő Vesta gyártását Togliattiba helyezték át, az üzem kapacitását pedig arra használják majd, hogy itt készüljön a Lada első sorozatban gyártott elektromos autója.

Az e-Largus alapját a Dacia Logan kettővel ezelőtti generációja adja, amibe egyelőre ismeretlen forrásból származó elektromos hajtáslánc kerül.
Sokat nem árultak el a Lada elektromos autójáról, de azt igen, hogy hétüléses és furgonváltozata is lesz.

Az előbbinél 350-400 kilométeres hatótáv a cél, az utóbbinál meg kell elégedni 250-nel, hogy megmaradjon a 800 kilogrammos teherbírása. Ha sikerrel jár a fejlesztés, a Lada e-Largus gyártása – egyelőre kis sorozatban – 2023-ban kezdődhet.

Elektromos Lada?

Nem az e-Largus lesz az első elektromos Lada, hiszen az oroszok már 2012-ben elkészültek a Kalina kombiból épített EL Lada prototípusával. Az autó a Kangoo Z.E. hajtásláncát kapta, 82 lóerős elektromos motorral, 130 km/órás végsebességgel, és egy feltöltéssel elérhető 150 kilométeres hatótávval. A gyártása nem indult be, csak egy sor prototípussal készültek el.

Ez is érdekelhet:

Légzsák nélküli, szennyezőbb autókat kezdett gyártani a Lada

A lecsupaszított Granta Classic ezzel a piac legolcsóbb új autója lett.

A Renault egy rubelért adhatta el a részesedését a Ladában

Úgy tűnik, hogy a Renault tényleg teljesen kivonul Oroszországból.

Elektromos autóként térhet vissza a Moszkvics

A kivonuló Renault helyére lépne a feltámadó orosz autómárka.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés