A Lada mégsem tudott teljesen elszakadni anyacégétől, a Renault-tól, hiszen a Daciából épített Largus adja majd az alapját a márka első teljesen elektromos hajtású autójának, ami jövőre kerül gyártásba.
Nincs könnyű helyzetben mostanság a Lada, az orosz-ukrán háború kapcsán hozott nyugati szankciók ugyanis oda vezettek, hogy a Renault kitette a szövetségéből az orosz gyártót, és a moszkvai üzemétől is megszabadult jelképes egy rubelért. Az oroszok a saját kezükbe vették az irányítást, és most megpróbálják kitalálni, hogyan tovább.
A tervek szerint a moszkvai gyárban Moszkvics néven gyártanának autókat, tulajdonképpen egy kínai márka átemblémázott modelljeit. A Lada togliatti gyárában a beszállítóktól származó alkatrészek híján fapados változatban, légzsák és blokkolásgátló nélkül indult újra a Granta gyártása, és az izsevszki üzem sem marad munka nélkül.
A korábban itt készülő Vesta gyártását Togliattiba helyezték át, az üzem kapacitását pedig arra használják majd, hogy itt készüljön a Lada első sorozatban gyártott elektromos autója.
Az e-Largus alapját a Dacia Logan kettővel ezelőtti generációja adja, amibe egyelőre ismeretlen forrásból származó elektromos hajtáslánc kerül.
Sokat nem árultak el a Lada elektromos autójáról, de azt igen, hogy hétüléses és furgonváltozata is lesz.
Az előbbinél 350-400 kilométeres hatótáv a cél, az utóbbinál meg kell elégedni 250-nel, hogy megmaradjon a 800 kilogrammos teherbírása. Ha sikerrel jár a fejlesztés, a Lada e-Largus gyártása – egyelőre kis sorozatban – 2023-ban kezdődhet.
Elektromos Lada?
Nem az e-Largus lesz az első elektromos Lada, hiszen az oroszok már 2012-ben elkészültek a Kalina kombiból épített EL Lada prototípusával. Az autó a Kangoo Z.E. hajtásláncát kapta, 82 lóerős elektromos motorral, 130 km/órás végsebességgel, és egy feltöltéssel elérhető 150 kilométeres hatótávval. A gyártása nem indult be, csak egy sor prototípussal készültek el.
Ez is érdekelhet: