A Renault kivonulása után ismét termelni kezdett az orosz kézbe került Lada, a futószalagról elsőként a légzsákjától és blokkolásgátlójától megszabadított, nagyobb emissziójú Granta Classic gördül le, ami a piac legolcsóbb új autójának számít.
Az orosz-ukrán háború és az országgal szembeni szankciók hatására más gyártókhoz hasonlóan a Renault is felfüggesztette oroszországi tevékenységét, mi több, megvált minden helyi érdekeltségétől. A Lada ezzel ismét orosz kézbe került, és rövid szünet után júniusban ismét elindították a gyártást, méghozzá egy nem akármilyen modellel.
A Lada válasza a szankciókra és a chiphiányra a Granta Classic új kiadása, amiből a legtöbb biztonsági extrát kihagyták.
Az autóban nincsenek légzsákok, blokkolásgátló, de még övfeszítők és indításgátló sem, klíma nem is rendelhető. Az 1,6 literes, 90 lóerős nyolcszelepes motorját is visszafejlesztették, ezért az eddigi Euro 5-ös helyett csak a ’96-ban bevezetett Euro 2-es normát teljesíti, de eljár a 92-es benzinnel is.
Igaz, a Lada közleménye más hangnemben számol be az újdonságról, szerintük a Granta Classic a piac legolcsóbb új autója,
olyan felszerelésekkel, amelyek eddig csak a drágább változatokhoz jártak. Ami azt jelenti, hogy a színre fényezett, elektromosan állítható tükrökkel, színre fújt kilincsekkel, elektromos ablakemelővel és szervokormánnyal próbálják feledtetni a fontos biztonsági felszerelések hiányát.
A Classic kivitelt a lépcsőshátú, az ötajtós ferdehátú és a kombi modellhez lehet rendelni, a 14 colos acélkerék helyett 15 colos alufelnivel is. Az ára csak a megdrágult többi új autóhoz képest olcsó, hiszen 658 ezer rubelbe kerül, ami 4,5 millió forintnak felel meg: nem a legjobb ajánlat az eddig sem kiemelkedő kvalitású, de most évekkel visszavetett színvonalú autóért.
Ez is érdekelhet: