A Lada új stílusát hozta el a Vesta, aminél eljött az ideje a ráncfelvarrásnak. Az első képek alapján nem sokat változtattak a szedán és kombi dizájnján.
A Vestát mindig az új Ladaként szoktuk emlegetni, pedig ki gondolta volna, hogy már hét év is eltelt a 2015-ös bemutatója óta. Az orosz autóipar malmai a szokásosnál jóval lassabban őrölnek, de ez az idő még ott is azt jelenti, hogy eljött az ideje a ráncfelvarrásnak. Mivel a Ladánál nem találtak ki újabb dizájnirányzatot, ezért csak óvatosan nyúltak a formához.
A megújult Vestát azért fel lehet ismerni, például a modernebb, menőbb fényszórókról,
amelyekben már LED-ek adják legalább a nappali menetfényt. A hűtőmaszkot is átfésülték, a közepére nagyobb méretű Lada-embléma került, míg hátul is LED-esek a lámpák, szépen elrejtették a rendszámvilágítás keretét, és a lökhárítóra álkipufogóvégek kerültek.
A Lada egyelőre két változat képeit mutatta meg, a szedán mellett az SW Cross kivitelt láthatjuk,
amely méhsejtmintás hűtőmaszkot és fekete tetőt kapott. A kínálatban szerepel a hagyományos kombi és a szedán Cross kiadása is. A belső teret egyelőre nem mutatták meg, de az már a külső képeken is látszik, hogy a középkonzolból kiemelkedő, nagyobb érintőképernyőt kap a Vesta.
A motorválasztékról sincsenek hírek, de számunkra kevésbé érdekes, ugyanis Európában, és így Magyarországon is befejeződött a Lada forgalmazása. Oroszországban azonban egyre népszerűbb a Vesta, jelenleg a legkeresettebb autónak számít a 2021-ben eladott több mint 113 ezer példányával, a lista második helyét egyébként a kisebb Granta foglalja el.
A Lada egyszer talán visszatér Európába, ha elkészül a Niva új generációja, Renault-alapokon:
Ez is érdekelhet: