Hivatalosan is megerősítette a Lada magyarországi importőre, hogy megszűnik az orosz márka forgalmazása nálunk. A készleten lévő utolsó új Ladákra még le lehet csapni.
Még a kilencvenes évek elején, a nyugati konkurensek között is tudott az egyik legeladottabb márka lenni a Lada, aminek a mai napig nagy kultusza van nálunk. A Duna Autó ezért is döntött úgy 2015-ben, hogy az orosz márka magyarországi importőre lesz, sorra nyíltak a kereskedések országszerte, és több év szünet után ismét lehetett új Ladát venni garanciával.
A Dacia mellett a piac legolcsóbb autóit kínálták, a kétmillió forintért adott Granta, a nem sokkal drágább Kalina és a jó öreg Niva, azaz 4x4 mellé nem sokkal később érkezett a minden téren modernebb Vesta, amiből növelt hasmagasságú, szabadidős kombi is készült. 2015 vége óta 4000 új autót adtak el, de egy korszaknak most vége szakadt.
A márka már korábban a Renault-Nissan szövetség többségi tulajdonába került, és a legújabb stratégia kialakításakor eldőlt, hogy
a Lada-modelleket nem európai forgalmazásra szánják, ezért le is álltak az európai normáknak megfelelő változatok gyártásával.
A magyarországi kereskedők az utolsó készletes darabokat árulják, újabb szállítmány nem érkezik.
Az importőr sem így tervezte a folytatást, a közleménye „szomorúan tájékoztat minden érdeklődőt”, hogy most bizonytalan időre fel kell adniuk a forgalmazást. A szerviz, alkatrész és garanciális tevékenység tovább folytatódik, és a Lada Hungary bizakodó: ha a Renault-Nissan stratégiája változik, akkor újra felvennék az orosz márka forgalmazását.