Kétmillió alatt indul az újraforgalmazás, és nem nehéz kis pénzzel magasra tornázni a felszereltséget. Mindehhez jó garancia-feltételek és már a kezdetkor is kilenctagú kereskedői hálózat tartozik. Érdemes komolyan venni a személyautó-piac régi-új szereplőjét.

Hazaérve jöttem rá, mennyire jól közelíti meg a Lada Hungary a Lada márka újbóli bevezetését a magyar piacra. Mert az feltűnt már az új óbudai szalonban, hogy szamovárból jön a welcome drink-tea, és még inkább, hogy a bejárat elé felsorakoztattak három régi Ladát, de hogy a sajtóajándék egy I love Lada feliratos poliamid-műszőrme usánka, azt azért nem vállalta volna be mindenki.

Pedig ez lehet a siker titka: mert igaz, hogy ott az új autó varázsa, tény, hogy az 1,999 millió forintos indulóár nagyon rendben van, de a Kalina és a Granta nem csak a forma és az eltérő logózás miatt nem téveszthető össze mondjuk egy Skoda Fabiával. A szinte minden magyarban meglévő, általában pozitív ladás élményekre, az őszinteségre, és az elpusztíthatatlan, jó értelemben igénytelen kocsi imidzsére viszont lehet és kell is építeni.

Ormos István, a Lada Hungaryt is magában foglaló Duna Autó nagyfőnöke olyan szépen beszélt a Lada márkáról, hogy teljesen hihető lett volna, ha közben a projektoron archív képek mennek, ahogy a nyolcvanas években kicsit sötétebb hajjal borul be egy ezerkettes motorházteteje alá. Állítólag hoztak is be civilek hasonló képeket, mert a sajtóérdeklődésből – és a korábbi, a magyar forgalmazás újraindításáról szóló cikkek olvasottságából – is látható, tényleg nagy az izgalom, ha Ladáról van szó.

Az esemény jelentőségét fokozta, hogy a magyar kereskedőhálózat az első az európai visszatérés folyamatában, az AvtoVAZ-tól is érkeztek fejesek – Bo Andersson vezérigazgató nem tudott eljönni, mert otthon most kedden indultak be az XRay szabadidő-autó gyártósorai. Négy márkakereskedéssel akartak indulni Ormosék, végül már a nyitószám is kilenc lett (Békéscsabán, Csornán, Debrecenben, Dél-Pesten, Érden, Kecskeméten, Kiskunhalason, Óbudán és Pécsen lesz szalon), több mint százan jelentkeztek Lada-forgalmazásra, úgyhogy hamar komoly lefedettség lesz.

De nézzük az autókat, úgyis az érdekel mindenkit. Az első, itthoni autó egy 96 lóerős Kalina Kombi 1.6 Norma, amely a kötelező felszereléseken kívül szervokormánnyal, fedélzeti számítógéppel, elsőülés-fűtéssel, manuális légkondival, könnyűfém kerekekkel, fűthető külső tükrökkel, osztottan dönthető hátsóülés-támlákkal, színezett üvegekkel és színre fújt lökhárítókkal és a minden Lada-modellre vonatkozó, 100 ezer kilométerig érvényes ötéves garanciával 2,649 millió forint.

Ez igen jó, de még meglepőbb, hogy az 1,999 millió forintos Granta Sedan 1.6 Standardban is alap például az alufelni, az első villanyablakok, a szervó, a fűthető tükrök, és még a fapadosságot mindennél jobban jelző fényeztelen lökhárítók sem hirdetik majd, hogy egy forinttal több sem volt az indulóárnál.

Említsük meg kedvencünket, az élő retrót, a nullkilométeres veterán autót, a Lada Nivát 4x4-et, amely az apróbb külső módosítások és a modernebb, 1,7 literes benzinmotor ellenére egy múlt századi célgép, ennek minden előnyével és hátrányával, egyféle felszereltséggel, egyetlen rendelhető extrával (metálfény, plusz 99 ezer forint), 2,799 millió forintos árcédulával. 4x4 Urban is lesz, és elvileg a Vesta is megérkezik jövőre.

Nem szoktunk ilyet csinálni, de valószínűleg most tömegigényt elégítünk ki vele, ezért itt vannak a rendelkezésünkre bocsátott típusok felszereltségi listái:

Lada Granta Sedan

  • Standard 1.6 (86 LE) 1 999 000 Ft
  • Norma 1.6 (96 LE) 2 449 000 Ft
  • Lux 1.6 (96 LE) 2 649 000 Ft
  • Lux A/T 1.6 (96 LE)

Lada Granta Liftback

  • Standard 1.6 (86 LE) 2 199 000 Ft
  • Norma 1.6 (96 LE) 2 649 000 Ft
  • Lux A/T 1.6 (96 LE) 3 149 000 Ft

Lada Kalina Hatchback

  • Standard 1.6 (86 LE) 2 199 000 Ft
  • Norma 1.6 (96 LE) 2 549 000 Ft
  • Lux 1.6 (96 LE) 2 699 000 Ft
  • Lux A/T 1.6 (96 LE) 3 099 000 Ft

Lada Kalina Kombi

  • Standard 1.6 (86 LE) 2 349 000 Ft
  • Norma 1.6 (96 LE) 2 649 000 Ft
  • Lux 1.6 (96 LE) 2 799 000 Ft
  • Lux A/T 1.6 (96 LE) 3 249 000 Ft

Lada Kalina Cross

  • Standard 1.6 (86 LE) 2 599 000 Ft
  • Norma 1.6 (96 LE) 2 899 000 Ft
  • Lux 1.6 (96 LE) 3 049 000 Ft

Lada 4x4 Classic

  • Classic 1.7 (82 LE) 2 799 000 Ft

Korábbi cikkünkben van pár olyan olyan kép is, amely nincs tele érdeklődő újságírókkal, itt nézegetheted őket, itt töltheted ki nagy Lada-kvízünket, itt pedig az új fejlesztésű Vestáról van egy csomó fotó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés