A Renault most már hivatalosan is kivonult Oroszországból, a moszkvai gyárban pedig hamarosan ismét Moszkvicsokat gyártanának az oroszok, méghozzá teljesen elektromos hajtásút is.

Az orosz-ukrán háború az összes olyan autógyártót nehéz helyzetbe hozta, amely Oroszországban tevékenykedett, és ez leginkább a Renault-t érintette, hiszen nemcsak saját autógyára volt Moszkvában, de többségi részesedése is az oroszok nemzeti autómárkájában, a Ladában. A háború kapcsán sok más gyártó után végül a Renault is felfüggesztette az oroszországi tevékenységét, és teljesen kivonult az országból, most pedig kiderültek ennek részletei is.

Pár hete azt lehetett hallani, hogy a Renault egy rubelért adta el a Ladákat gyártó AvtoVAZ-ban birtokolt 67,69 százalékos részesedését

az oroszországi állami járműfejlesztő intézetnek, az Aurus limuzint is jegyző NAMI-nak, és ingyen adta át a moszkvai gyárát a városi önkormányzatnak. A most kikerült sajtóközlemény megerősíti az értesüléseket, ami szerint a Renault teljesen kivonult Oroszországból, de hat éven belül visszavásárolhatja a részesedését.

A Renault szerint azért ezen a módon szabadultak meg az oroszországi tulajdonuktól, mert csak így maradhatott meg a 45 ezer munkavállaló állása, és ez volt az egyetlen esélye is a két gyárnak a túlélésre. Az AvtoVAZ-ban még a Renault-Nissan csoport szerzett többségi részesedést 2014-ben, majd a Nissan a saját részét is eladta a Renault-nak.

Az új Niva már a Daciával közös alapokra épült volna, de lehet, hogy ezek után nem lesz belőle semmi.
Még érdekesebb a moszkvai gyár sorsa, ahol már közel száz éve, 1929 óta folyik autógyártás,

a fénykorát jelentő Moszkvicsok után az Aleko készült itt a kétezres évekig. 1998-ban itt alapított vegyesvállalatot a Renault, majd az új üzem 2012-ben teljesen a franciák kezébe került. Az Arkana és a Kaptur (igen, a masszívabb orosz változat K-val) mellett a nálunk Daciaként ismert Sandero, Logan és Duster készült itt egészen mostanáig.

Az első Moszkvics nem véletlenül hasonlított megszólalásig az Opel Kadettre

A tulajdonosváltás kapcsán az oroszok bizakodók, és elsősorban az orosz autógyártás korábbi dicsőségét kívánják visszaállítani, ezért arról is lehet hallani, hogy felélesztenék a Moszkvics márkát, amiben egy meg nem nevezett márka lenne a technikai partnerük. A gyártás benzines modellel indulna, de a későbbi tervek elektromos autóról szólnak, amiben az ezen a téren egy ideje kísérletező Kamaz is közreműködne.

Ez is érdekelhet:

A Renault egy rubelért adhatta el a részesedését a Ladában

Úgy tűnik, hogy a Renault tényleg teljesen kivonul Oroszországból.

Bajba kerülhetnek az Oroszországban is gyártó autómárkák

A háború és a szankciók az európai autógyártásra is hatással vannak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában