Nem vagyunk biztosak benne, hogy az eredeti Lamborghini Diablón lehetne még tovább javítani, de az biztos, hogy az Eccentrica a legapróbb részletig tökéletesítette a kilencvenes évek 12 hengeres álomautóját.

Emanuel Colombini a Lamborghini nagy rajongója, a gyűjteményében számtalan modellje található, és a márka Super Trofeo kupájában is versenyez. Colombini pedig nemcsak elképzelte, hogy milyen lenne egy modernizált Diablo, de meg is építette. A San Marinóban alapított Eccentrica további tizennyolc példányt készít majd belőle azoknak a tehetősöknek, akiknek a kilencvenes években ez a Lamborghini is ott volt az álomautóik között.

Az eredeti Diablo, ahogyan 1990-ben bemutatta a Lamborghini. Ezt a formát vette elő és modernizálta az Eccentrica

A márka történetének legnehezebb időszakában született a Diablo. A Countach utódjának fejlesztését a nyolcvanas évek közepén kezdték,

a dizájnt eredetileg ismét Marcello Gandini alkotta, de az időközben a Chryslerhez került márkánál nem voltak elégedettek vele,

ezért az amerikai stúdiójukban simították el az éleit, majd a kilencvenes évek végén az Audi fennhatósága alatt Luc Donckerwolke, a későbbi Murciélago tervezője igazította meg utoljára a formáját.

A képeket nézve elsőre úgy tűnik, mintha alig változott volna az ikonikus forma, pedig valójában a szélvédőt leszámítva semmit sem tartottak meg az eredeti Diablóból.

A dizájnt az első széria ihlette, de több részlete is a ’99-es GTR versenyautót idézi, és bár az arányok az eredetire emlékeztetnek, a karosszéria szélesebb lett, rövidebb túlnyúlásokkal. A fedéllel elfedhető fényszórók ötletes átmenetet jelentenek a bukólámpás és a fix fényszórós változat közt.

Még lenyűgözőbb a belső tér, amit a kilencvenes évek high-tech megoldásai ihlettek.

Megtartották a műszerfal eredeti formáját, de teljesen újratervezték, a szellőzőnyílásokat például rejtettre cserélték, az analóg számlapok pedig múltidéző stílusú digitális műszereknek adták át a helyüket. Gyönyörű a nyitott kulisszás, fémgombos váltókar, a teljes belső teret alcantarával és szénszálas anyaggal borították, a hifit a Marantz fejlesztette ki eleve ehhez az autóhoz.

A háromküllős, légzsák nélküli kormánykerék műanyag, a biztonsági övek pedig középről indulnak, mint az eredeti Diablón
Nincs még kész a motor, az 5,7 literes V12-es átdolgozott változatát jelenleg is fejlesztik,

ötletesen a repülőgépekről ismerős Remove Before Flight feliratú címkével látták el a motorteret. A vezérműtengely, a hengerfej, a szelepek, a szívó- és kipufogórendszer módosításával 550 lóerő és 600 Nm körül várható a teljesítménye és nyomatéka, ami előrelépésnek számít a ’90-es évjáratú Diablo eredeti 492 lóerejéhez és 580 Nm-éhez képest.

Az Eccentrica Diablója 3,5 másodperc alatt gyorsul majd százra az előzetes számítások szerint,

egy másodperccel rövidebb idő alatt, mint az eredeti, legfeljebb 335 km/órával száguldhat, és 1,2 g oldalgyorsulásra is képes lehet. Az elöl hatdugattyús fékeket a Brembo fejlesztette eleve ehhez az autóhoz, a Pirelli pedig P Zero Trofeo R abroncsokat szállított az eredeti Diablo stílusától eltérő, és ezért az egész koncepcióból kissé kilógó stílusú, 19 colos kerekekre.

A tetőn lévő légbeömlőjével a Diablo SV-t idéző dizájn a BorromeodeSilva stúdió érdeme, ők segítenek az érdeklődőknek összeállítani a tökéletes konfigurációt is, hogy az Eccentrica két autója sem legyen egyforma. Utána kezdődhet a gyártás, ami akár másfél évig is tarthat majd, és 1,2 millió euróba kerül, ami több mint 460 millió forintnak felel meg, és ebben persze még nincs benne az építéshez használt eredeti Lamborghini Diablo ára.

Ez is érdekelhet:

Igazi álomautó a 90-es évekből ez a Lamborghini Diablo VT

Olyan ez a piros Diablo VT, mintha poszterről gurult volna le.

Gyönyörű a naplementében suhanó arany Lamborghini Diablo

Biztos van szebb, mint az olasz naplementében suhanó arany Lamborghini Diablo, de hirtelen nem jut eszembe egy sem.

Sosem használták ezt a 16 hengeres olasz szuperautót

A brunei szultán gyűjteményéből eladó a Cizeta V16T.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Nem először váltanak kék színre a Ferrari versenyzői a Formula–1-ben

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés